OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!
Till kunds Huvudkontor i Stadshagen söker vi en positiv och engagerad medarbetare till reception och konferenscenter.
Du blir vår kunds ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i skapa en välkomnande serviceatmosfär och ett professionellt mottagande. Som receptionist arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter, både högt och lågt. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande miljö för de som besöker och arbetar på arbetsplatsen.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
•Välkomna, informera och vägleda besökare i receptionen och lotsa dem vidare i anläggningen på ett serviceinriktat sätt
•Boka interna konferensrum, luncher och fika
•Ta emot, sortera och handlägga fax, handlingar, post, epost och bud
•Besvara telefonsamtal och ge hänvisningar och information, förmedla samtal samt ta emot meddelanden
•Övriga administrativa arbetsuppgifter samt ingå i brandskyddsgrupp
Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du har ditt ansvarsområde, vilket i det här fallet är reception, men att du förväntas ta del av arbetsuppgifter inom andra områden av vår verksamhetsservice. Vi söker dig som vill ta ansvar för reception men som tycker det är kul med att med ett omväxlande arbete och inte är prestigefull vad gäller att ta tag i andra arbetsuppgifter.
Kvalifikationer/krav
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar Sodexo´s vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar serviceanda, laganda och utveckling. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och kunna komma med förslag till förbättringar hos kunden. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du kommer med goda referenser. Du ska behärska både svenska och engelska i tal och skrift och ha goda IT-kunskaper. Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och att du gillar att jobba med rutiner och processer. Du måste kunna vara självgående och fatta egna beslut och flexibilitet är a och o. Vi behöver hela tiden utmana oss själva och ständigt förändra och förbättra.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara viktigt i Sodexo´s framgång på kontraktet och i att hjälpa vår kund att nå sina mål inom facility management.
Sodexo har stort fokus på karriärutveckling genom regelbundna utvecklingssamtal och utvecklingsplan som följs upp. På sikt kan det finnas utvecklingsmöjligheter till större ansvar och andra positioner internt.
Anställningsform och arbetstider:
Anställningarna är tillsvidare med inledande provanställning, på heltid (40 tim per vecka måndag - fredag dagtid, kvällsarbete förekommer)
Har du frågor kontakta madeleine.skoglund@sodexo.com
Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast 29 april 2022
Ansökan kan endast göras via vårt rekryteringsverktyg ReachMee
Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster som förbättrar livskvaliteten, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 56 länder och servar 100 miljoner människor varje dag, genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services. Vi erbjuder våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management; allt ifrån tjänster och program som främjar medarbetarnas engagemang i lösningar som förenklar och optimerar deras rörlighet och hantering av kostnader till hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster. Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 412 000 medarbetare över hela världen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,