Receptionist

Receptionist

Arbetsbeskrivning

Norsjö kommun

Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll.


Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världens bästa vardag!


Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.




Beskrivning
Din nya arbetsplats 

I Norsjö kommuns växel och reception arbetar två personer som ger service till alla som ringer och besöker vår kommunförvaltning.

Den andra personen arbetar deltid och blir din närmaste kollega.  Höga förväntningar ställs på flexibilitet, bemötande och informationsförmedling. Receptionen tillhör kanslienheten, som arbetar med utvecklingsområden, administration och stöd till kommunens verksamheter. Enheten består totalt av sex medarbetare; receptionister, kommunsekreterare, kommunikatör, beredskapssamordnare samt kanslichef.  

Arbetsuppgifter
Ditt nya jobb 

Du ingår i ett team av två som måndag till fredag är kommunförvaltningens ansikte utåt. Du hanterar effektivt och professionellt telefonväxel, reception, postsortering och distribution, bokningar, hemsidan, inköp av kontorsmaterial, systemansvar över kommunen telefonväxel, kopieringsuppdrag, kommunens officiella epostlåda, diarieföring samt olika debiteringsunderlag.   Utöver dagliga uppdrag innefattar tjänsten generellt administrativt stöd till kommunförvaltningen som kan variera gällande innehåll, komplexitet och tidsperspektiv. 

Kvalifikationer
Din kompetens 

Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet av arbete som receptionist eller av annat servicearbete som kan bedömas som likvärdigt. Du har datorvana och har mycket goda kunskaper inom Officepaketet samt Outlook. Då det i rollen ingår att ta emot en del utländska besökare, samt att kunna läsa instruktioner och regelverk på engelska, ser vi att du har goda kunskaper i tal och skrift i både det engelska och svenska språket.  

Har du arbetat med webadministration betraktas det som meriterande, likaså om du har utbildning i hjärt- och lungräddning, samt i hot, våld och brand.  

Som person söker vi dig som är mycket serviceminded och som alltid ger det lilla extra för att få alla besökare att känna sig välkomna. Du är strukturerad, noggrann och ordningsam och du har en god förmåga att på ett effektivt sätt ta dig an och prioritera dina arbetsuppgifter. Du klarar av att hantera en emellanåt hög arbetsbelastning med bibehållen god serviceförmåga och positiv inställning till arbetet. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det.  

Då du har ett nära samarbete med din receptionistkollega, samt många andra kontaktytor inom organisationen, har du även en mycket god förmåga att samverka med andra. Självklart är du också en lojal och ansvarstagande medarbetare som sätter stort värde på att få vara kommunens "ansikte utåt". 

Övrigt
Bra att veta: 

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. 

Urval och intervjuer kan ske löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du är därför välkommen att skicka in din ansökan redan idag!  

Provanställning kan vara aktuell.  





Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Hurtig, administrativ chef
0554-191 01
Träffas genom kommunens växel
0554-191 00

Sammanfattning

Postadress

Box 88
Kil, 66523

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024