Receptionist

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på Advokatfirman Lindahl en serviceinriktad och ansvarstagande receptionist till kontoret i centrala Uppsala. Söker du ett omväxlande arbete på en trevlig och modern arbetsplats med högt i tak och god gemenskap? Då kommer du att trivas hos oss och vi med dig!
På Lindahls kontor i Uppsala är vi ett 60-tal medarbetare, här har vi en prestigelös och varm kultur; organisationen är platt och dörrarna öppna. Så skriver många advokatbyråer om sig själva, men vi vågar påstå att det verkligen stämmer i vårt fall. Vår arbetsplats präglas av kompetens och framåtanda samt en vilja att hjälpa till, både vad gäller klienter och arbetskamrater.
Om tjänsten
Som receptionist på Lindahl har du en nyckelroll i verksamheten med många kontaktytor, både internt och externt. Ditt viktigaste uppdrag är att alltid ge högsta möjliga service - både till besökare och till dina arbetskamrater. Oavsett om du svarar i telefonväxeln, fyller på kaffemaskinen eller hjälper en arbetskamrat är din servicekänsla alltid på topp! Arbetsuppgifterna är varierande och du hjälper lika gärna en klient att beställa taxi och kopiera dokument, som att med ett leende välkomna besökare till våra seminarier och event.
Därtill tar du, tillsammans med din kollega i receptionen, aktivt ansvar för att det dagliga arbetet flyter smidigt. Ni ansvarar bland annat för att planera och organisera interna och externa möten i konferensavdelningen, sköta inköp av kontorsmaterial och ha det lokala ansvaret för kontorsmaskiner och datorer. Tillsammans med övrig administrativ personal är du även behjälplig vid våra interna evenemang och hjälper till med beställningar, iordningställande och service under träffarna. Frukost- och kvällsevent kan förekomma.
Din profil
Du som söker har som minst en gymnasial utbildning med inriktning service, hotell, besöksnäring alternativt liknande utbildning eller erfarenhet. Du har minst fem års erfarenhet av att ha arbetat i en reception eller med service i en liknande roll. Grundläggande kunskaper i Outlook och Officepaketet är ett krav för tjänsten. Utöver att du talar och skriver svenska obehindrat så är din engelska god.
Som person är du glad, vänlig och utåtriktad. Självklart har du en stark känsla för service och är hjälpsam, både gentemot klienter och kollegor. Du är bra på att organisera och strukturera ditt arbete och du har förmågan att snabbt kunna växla fokus, vilket medför att du är flexibel och trivs med att ingen dag är den andra lik.
Övrig information
Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning.
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 14 augusti 2022.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jobbet.se och ev. frågor hänvisas till kundtjänst på 018-100112 eller kundtjanst@jobbet.se
Krav
Gymnasial utbildning med inriktning service, hotell, besöksnäring eller liknande utbildning/erfarenhet
Minst 5 års erfarenhet av arbete i reception eller med service i en liknande roll
Grundläggande kunskaper i Outlook och Officepaketet
Mycket goda kunskaper i svenska
Goda kunskaper i engelska



Om arbetsgivaren - Advokatfirman Lindahl
Lindahl är en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatbyråer, med kontor i sex av Sveriges största städer. Vi är en fullservicebyrå, vilket betyder att vi har alla affärsjuridikens kompetenser på firman. Många av våra klienter ligger i framkant inom sina respektive områden och kräver detsamma av sina rådgivare. I Uppsala arbetar vi en hel del med forskningsbaserade företag, många inom den s.k. Life Science-sektorn.

Kontaktpersoner på detta företaget

Josefine Bohlin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Advokatfirman Lindahl
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024