OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AlphaCE Competence & Resource har fått i uppdrag att hitta en receptionist för en kunds räkning till Hammarby Sjöstad.
Om företaget
Företaget levererar en mängd integrerade FM-tjänster i ett paketerat format, däribland
Receptionist kontorsupporttjänster.
Företaget har kollektivavtal.
Receptionist kontorssupport
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder kunden variation på olika sätt.
Hos kunden får du vara dig själv! För de vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och
det blir roligare att gå till jobbet. Hos kunden får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
Om tjänsten
Vi söker nu en medarbetare till ovanstående uppdrag. Att arbeta hos vår kund är varierande,
utmanande och kräver stort personligt engagemang. Du kommer att vara kundens ansikte
utåt och ta emot besökare, hantera post, svara i telefon, göra beställningar samt andra
arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom kontor
Din bakgrund
Bör vara inom reception och det är en fördel om du tidigare har arbetat i eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Kunden arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det
som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Bemanna reception
Ta emot och registrera besökare och kunder
Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
Sköta om konferenslokaler och bokningar
Event
Kaffe, frukt
Passerkort, Nyckelsystem
Uppdatering av rutiner och interna dokument
Föra protokoll på kontorsmöten
Ronderingar i lokalerna
Hjälpa kontorsansvarig med diverse förekommande arbetsuppgifter
Kvalifikationer/Krav
Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i reception/service är meriterande
Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word
Personliga egenskaper
Vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
Ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
Känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
Vara strukturerad och planerande
Förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
Vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
Delar företagets värderingar
Anställningsform och arbetstider
Tjänsten är heltid måndag till fredag 07.30-16.30 inkl. 1 timmes lunch
AlphaCEs vision är att alla har en plats på arbetsmarknaden,
vi ser gärna att du som inte har lång erfarenhet och som kanske är berättigad till någon form av lönestöd söker tjänsten.