OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.
Är du social och utåtriktad och tycker om att leverera service i världsklass? Trivs du i en arbetsmiljö där tempot är högt och dagarna varierande? I så fall kanske du är vår nya kollega till receptionen på Mannheimer Swartling Advokatbyrå.
Rollen som Receptionist
Du kommer att ingå i ett team om tre medarbetare i receptionen på Stockholmskontoret. Funktionen är en del av byråns Facility Management organisation som ansvarar för kontorets drift och internservice. Som medarbetare i receptionen tar du emot och välkomnar våra besökare och visar dessa till rätta, hanterar inkomna larm och administrerar kontorets passersystem, tar emot inkommande samtal till växeln samt hanterar bud och bokningar av konferenslokaler.
Din profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med service. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom servicebranschen exempelvis reception, hotell eller konferens så är det meriterande men inget krav.
Det är viktigt att du har en positiv inställning till din omgivning och att du trivs i sociala sammanhang i en professionell miljö med ett stundvis högt arbetstempo. Du är strukturerad, flexibel, kommunikativ och engagerad. Då du kommer att ha många interna såväl som externa kontaktytor är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt är van vid att formulera dig väl i tal och skrift. Du är van datoranvändare och har inga problem med att lära dig nya system.
Vi lägger stor vikt på din personlighet då du kommer ingå i en grupp om tre medarbetare som arbetar nära varandra dagligen.
Vår filosofi
Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.
Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi hanterar inga ansökningar via e-post utan endast via ansökningsformuläret nedan.
Har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johanna Ärlund, Senior HR Manager, +46 8 5950 6197, och för frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Granlund, Front Office Manager, +46 8 5950 6236.
Välkommen med din ansökan!
Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98