Receptionist

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen Östergötland är en modern myndighet som arbetar med samhällsutveckling i hela länet. Vi får våra uppdrag från regeringen och har många kontakter med myndigheter, kommuner och andra intressenter. Som medarbetare hos oss får du ta ansvar och driva utveckling tillsammans med skickliga kollegor inom många olika yrkesområden.
Du kommer att tillhöra servicefunktionen som är en av våra internadministrativa funktioner. Vi arbetar med att ge stöd i en mängd olika frågor som t.ex. reception, vaktmästeri, arkiv, underhåll av lokaler, representation, inköp, upphandling och säkerhetsfrågor. Länsstyrelserna har en central IT-enhet och servicefunktionen ansvarar också för samordning mellan denna enhet och enheterna lokalt. En viktig uppgift för servicefunktionen är att förenkla och effektivisera det administrativa stödet ut till funktionerna/enheterna.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består av att ta emot besök, svara i telefon, utföra administrativa uppgifter samt posthantering. Då vi är ett flexibelt team så krävs det ibland att du är behjälplig med vissa vaktmästeriuppgifter samt arkivuppgifter. Som företagets ansikte utåt är det viktigt att du trivs med att träffa nya människor och att ge service till både externa besökare och intern personal.



KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har erfarenhet från liknande tjänster. Du är van med att arbeta i administrativa processer och har god förmåga att följa rutiner. Vidare ser vi att du är bra på att kommunicera i såväl tal som i skrift samt har goda kunskaper i Office-paketet. Finns språkkunskaper i engelska är det meriterande.

Som person brinner du för service och har alltid ha ett gott bemötande. Du är lösningsorienterad, stresstålig och har en hög ansvarskänsla. Du är flexibel, noggrann och tycker att det är viktigt med ordning och reda. I ditt arbete är du självgående samtidigt som du uppskattar att ingå i en arbetsgrupp och att samarbeta med kollegor både inom funktionen men även från övriga funktioner/enheter.
Vårt team ska visa engagemang och göra allt vi kan för att skapa en WOW-känsla i varje möte med såväl kollegor samt externa besökare och brukare. Vi tror att drivkraften bakom ditt arbetssätt är att du är yrkesstolt och att vi tillsammans delar den gemensamma passionen att leverera service i världsklass. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-223 52 34
SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Enhetschef Karin Sigvardsson
010-223 54 25
Funktionschef Elin Iseskog
010-223 54 31
HR-chef Ylva Jacobsson
010-2235245
Funktionschef Maria Taberman
010-223 53 76
Naturvårdshandläggare Nicklas Jansson
010-223 53 90
Enhetschef Madeleine Sjöberg Söderstedt
010-22 35 292
Receptionistansvarig Camilla Gyllström
010-223 52 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Östergötland Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse .
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Östgötagatan 3 Linköping
None

Postadress

Östgötagatan 3
Linköping, 58186

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024