Receptionist

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Sökord: reception, telefonist, service, internservice, kontor, administration, kundservice

Drivs du av det personliga mötet och trivs i rollen att vara ansiktet utåt på ett företag? Har du tidigare erfarenhet av service och vet vad ett professionellt bemötande innebär? Då har vi en tjänst för dig! Vi söker just nu receptionister för kommande uppdrag på heltid med placering i Stockholm. Uppdragen är för både uthyrning och rekrytering.

Vi har en stor bredd av kundföretag i olika storlekar, branscher och de är både internationella, nationella, medlems- och välgörenhetsorganisationer. Våra kunder arbetar inom bland annat spelutveckling, bilbranschen, försäkringsbranschen, IT samt management konsultbranschen.


Arbetsuppgifter

I rollen som receptionist ingår varierande arbetsuppgifter inom service, kontor och administration. Specifika arbetsuppgifter beror på uppdragets karaktär och vem kunden är. Vanligt förekommande arbetsuppgifter som receptionist är:

- Ta emot besökare, växelservice och mailhantering
- Kontakt med servicefunktioner och leverantörer
- Sköta inköp av kontorsmaterial, mat och fika
- Göra ärenden, planera interna konferenser och event
- Posthantering, resebokningar och annan administration
- Ansvara för att kontorets lokaler är representativa


Kvalifikationer

För att passa i rollen som receptionist ser vi att du trivs med att hjälpa människor och strävar efter att ge förstklassig service. Som person är du utåtriktad, professionell och sprider positiv energi runt omkring dig. Du har även lätt för att sätta dig in i nya situationer och har en problemlösarförmåga.

De kvalifikationer vi söker för tjänsten är:
- Tidigare erfarenhet av service, gärna från butik, kundtjänst eller kontor
- Goda kunskaper inom Office-paketet
- Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift
- Meriterande är även om du har erfarenhet av administration och har arbetat i olika system


Övrigt

KFX HR-partner är ett väletablerat bemanning- och rekryteringsföretag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Med ett brett nätverk och stort engagemang kan vi erbjuda intressanta och spännande tjänster inom områden som service, administration, ekonomi och HR.

Viktigast för oss är att våra medarbetare trivs och känner sig trygga i sin anställning. Som konsult hos KFX HR-partner erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och kollektivavtal. Det ser vi inte som en förmån, utan som en självklarhet!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande för att matcha mot befintliga och kommande uppdrag. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Clara Backlund, 08 - 663 99 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 oktober 2016

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024