OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härnösand - i Höga Kusten. Du som gillar att bo nära havet, naturen och i en kommun som ständigt utvecklas kommer att trivas här. Besöksnäringen ökar, näringslivet sjuder och nu byggs det nya bostäder i vår vackra kommun. Härnösand växer och vi behöver dig. Kom och jobba med oss.
Nu söker vi Sveriges bästa receptionist som har fokus på service!
Du kommer att vara en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till både anställda och externa besökare som kontaktar kommunen. Som receptionist ansvarar du för att besökarna och de anställda får ett professionellt bemötande i en reception där servicenivån är i toppklass.
Arbetsuppgifter:
Vi söker en receptionist med administrativa arbetsuppgifter till Härnösands kommun.
Som receptionist kommer du vara placerad i en reception där tre förvaltningar ingår. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara; ta emot besökare, stötta förvaltningarna med administration samt bistå ekonomiansvarige med ekonomiadministrativa uppgifter Du kommer att arbeta i nära relation till övriga receptionister och andra administratörer.
Andra arbetsuppgifter i denna roll;
-Ta emot besökare och hänvisa till rätt funktion
- Ansvara för receptionsområdet/mötesrum och liknande
- Posthantering, växel, telefoni
- Ansvara för inköp av kontorsmaterial
- Bokning av konferenser
- Övriga adminstrativa uppgifter
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har:
•Eftergymnasial utbildning med inrikting mot administration eller ekonomi
•Erfarenhet av den kommunal verksamhet är meriterande
•Minst sex månaders erfarenhet av att ha arbetat inom reception och/eller administration
•Van att hantera inköp och andra ekonomi - och skoladministrativa arbetsuppgifter
•Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Mycket goda kunskaper i MS-Officepaketet
Det är meriterande om du har:
- kunskaper i arabiska, somaliska eller persiska i tal och skrift.
Vi söker dig som är en stjärna på att ge service. Då du kommer att vara en nyckelperson hos oss, är det viktigt att du är en skicklig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande.
Du är väl medveten om verksamhetens mål, du gör ditt bästa för att uppnå dessa och hittar nya lösningar där det behövs. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du är utåtriktad och har lätt för att bygga nya relationer. För att trivas i denna roll bör du vara strukturerad och kunna behålla lugnet i stressiga situationer. Vidare är det viktigt att du är serviceinriktad och har stort engagemang i ditt arbete. Du är noggrann och korrekt.
På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och förmåga att kunna uppfylla kompetenskraven ovan.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Arbetstid/varaktighet:
Allmän visstidsanställning till och med 31 december 2017. Heltid, tillträde efter överenskommelse.
Lön:
Individuell lönesättning.
Sista ansökningsdag:2016-11-03
Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Förvaltningschef Sig-Britt Ahl
0611-34 86 05
VISION Rolf Rödlund
070-191 94 82
JUSEK Mats Gradin
073-274 54 54
Kommunal Malin Lövkvist
070-419 86 88
Tf Rektor Elisabeth Pettersson
0611-34 80 91
070-210 13 15
Lärarförbundet Leif Lundin
0611-34 88 77
Fena Rekrytering AB Nina Stering-Näslund
070-660 26 24
Skolledarförbundet Kenneth Svanemar Näslund
070- 252 11 72
Kommunal Annelie Persson
0611-34 89 07
Verksamhetschef Södra området Eva Claesson
070-346 61 43