Receptionist

Arbetsbeskrivning

Receptionist
Vill du ge service i världsklass kombinerat med administrativa arbetsuppgifter? Vill du vara ett företags ansikte utåt och dagligen vara många människors första kontakt vid affärsbesök?

Vi söker nu dig som vill jobba som Receptionist hos en av våra kunder. Du kommer att, tillsammans med en kollega, vara ansvarig för traditionell service så som att välkomna företagets gäster, checka in och ut besökare, bemanna telefonväxel och mailkonto, boka konferensrum samt vara behjälplig i bokning av exempelvis taxi, hotellrum och aktiveter. Du kommer att arbeta i ett flertal olika bokningssystem.

I din yrkesroll ansvarar du för att gästerna blir mottagna professionellt och arbetar för att ge dem en så god upplevelse som möjligt. Du lägger stor vikt vid att både bemötande, administration samt den fysiska miljön på arbetsplatsen håller hög standard och sätter guldkant på varje gästs besök .

Arbetstiderna kan komma att variera mellan 07.00 – 17.00 måndag till fredag.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Gävle/Sandviken

Omfattning: Heltid, dagtid

Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll ser vi att du som söker har ett brinnande intresse för service och för att dagligen få möta andra människor och ge dem det lilla extra i bemötandet. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från serviceyrken inom hotell- och konferens, restaurang och/eller butik. Utbildning inom kommunikation, marknadsföring och service är meriterande.

Flytande språkkunskaper i engelska är ett krav då detta är företagets koncernspråk och används dagligen.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du prestigelös, serviceinriktad, representativ och hanterar kunder på ett professionellt sätt. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och att ha flera bollar i luften samtidigt, vilket gör det viktigt att du är stresstålig. Då arbetet innefattar administrativa arbetsuppgifter är det även viktigt att du är noggrann som person


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-02-26.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Frida Linngård, konsultchef: frida.linngard@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 5 februari 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Serviceinriktad Telefonist!

Serviceinriktad Telefonist!

1 november 2024

31 oktober 2024