OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Infrastrukturstöd är en ny organisation som samlar tidigare IT-, fastighet- och serviceavdelningen samt stora delar av servicefunktionerna vid fakulteterna. Det övergripande uppdraget är att tillhandhålla kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter.Infrastrukturstödets närservice har samlats i sex nya Campus som utgår ifrån de geografiska områden där verksamheten bedrivs. Campusservice är den serviceorganisation som säkerställer att likvärdig service, ökad tillgänglighet och samlad kompetens finns inom området. Det handlar bland annat om lokalservice, vaktmästeri, teknisk service, konferensservice, posthantering, säkerhet och reproverksamhet.
Campus Haga omfattar de delar av Göteborgs universitet som återfinns i stadsdelarna Haga och Linné. Det innebär att verksamheten inom Campusservice Haga utgår från fyra olika lokaliteter. Ca 20 medarbetare arbetar med service i lokalerna, t ex AV-teknik och utlåning av teknisk utrustning, hanterar post och gods, säljer kontorsmateriel och presentartiklar, utför reprotjänster, samordnar säkerhetsfrågor kring passage- och larmsystem, arbetar med lokalbokning samt bemannar Handelshögskolans reception.
Arbetsuppgifter
I receptionisttjänstens arbetsuppgifter ingår utskrift av meritförteckningar och intyg, viss administration av datorkonton för studenter, utlämning och kopiering av tentamina, vissa postutskick, vägledning inom Handelshögskolans lokaler, att svara på frågor från studenter och besökare samt att vidarebefordra och besvara frågor per telefon och mail.
Som receptionist ingår i arbetsuppgifterna att ansvara för löpande ekonomiadministration så som exempelvis intern och extern fakturahantering för Campusservice Haga.
Kvalifikationer
Vi söker en positiv, serviceinriktad och noggrann person och förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal o skrift. Du skall ha lägst gymnasieutbildning och erfarenhet från liknande arbete. Längre studier vid universitet/högskola samt kunskaper i det studieadministrativa systemet Ladok, lokalbokningssystemet Time Edit och ekonomisystemet Agresso är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningen är en heltid och en tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning och individuell lönesättning tillämpas. Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald.
Upplysningar om anställningen
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta Campuschef Anders Grund, tfn 031-786 1450
Fackliga företrädare
Martin Selander SACO, tfn 031-786 1987, Stefan Schelin OFR-S, tfn 031-786 1167, Lennart Olsson SEKO, tfn 031-786 1173