OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Jönköpings län söker receptionist med placering i Jönköping.
(Dnr. A024.287/2014)). Sista ansökningsdag är den 6 februari.
Om myndigheten
Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 760 personer. Det övergripande målet med polisarbete är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Läs mera på www.polisen.se/jonkoping
Arbetsuppgifterna
I receptionen i Jönköping arbetar idag 7 medarbetare. Arbetet i receptionen innebär att bereda och handlägga polismyndighetsärenden som exempelvis pass, hittegods, delgivningar.
Du är ansiktet utåt för myndigheten och servar allmänheten i olika frågor samt hjälper besökande tillrätta inom myndigheten. Övriga administrativa arbetsuppgifter kan vara att ta emot tillståndsansökningar, besvara frågor via telefon och mail och skriva ut förhör.
Kvalifikationer
Vi söker dig med godkänd gymnasiekompetens och som har erfarenhet av receptions eller expeditionsarbete inom en myndighet eller annan offentlig förvaltning. Du ska ha god datorvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Ett krav är att du ska behärska engelska språket, främst i tal och förståelse. Meriterande är om du har språkkunskaper utöver svenska och engelska.
Vi lägger mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är prestigelös, serviceinriktad och flexibel liksom har en hög känsla för rättssäkerhet. Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivs både med att arbeta självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå. Du ska även tycka om och vara intresserad av att lära dig nya arbetsuppgifter och arbetsmetoder så som att vara delaktig i sektionens utvecklingsarbete.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Polismyndigheten i Jönköpings län tillämpar 6 månaders provanställning på alla tillsvidareanställningar. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Flexibel arbetstid tillämpas och man arbetar efter planlagt schema. Receptionen är bemannad dag- och kvällstid, måndag till fredag.
Myndigheten eftersträvar mångfald och vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla.
Upplysningar
För ytterligare information angående tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Marie Bjurman telefon 010-56 67825 eller sektionschef Mats Rosenqvist telefon 076-872 98 02.
Facklig företrädare
Polisförbundet:Hanna Englén, 010-56 678 64
ST inom Polisväsendet: Staffan Eskilsson, 070-581 08 73
Saco:Tevfik Altonchi, 010-566 75 15
Ansökan
Du är välkommen med din intresseanmälan inklusive meritförteckning till jobbansokan.jonkoping@polisen.se. Ange diarienummer A024.287/2014 i e-postens ärendemening.
Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker tjänsten samt dina erfarenheter utifrån kvalifikationer/ kravprofil. Vid en eventuell intervju ska formella meriter som anges i ansökan kunna styrkas med intyg/betyg.
Kontaktpersoner på detta företaget
stf Gruppchef Patrik Nilsson
010-566 78 33
ST inom Polisväsendet Staffan Eskilsson
070-5810873
Saco Tevfik Altonchi
010-566 75 15
vik. sektionschef Peter Åberg
010-5686312
070-5850776
vik bitr sektionschef Therese Hildorsson
010-56 863 03
0730-861420
Polisförbundet Hanna Englén
010-5667864
ST inom Polisväsendet Marie Ljungberg
076-7981979
Saco Tevfik Altonchi
010-5667515
Polisförbundet Hanna Englén
010-56 678 64
ST Staffan Eskilsson
070-5810873