OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. I kommunen bor 22 000 innevånare varav ca 2 000 har kommunen som arbetsgivare. Omsättningen är drygt 1 miljard kr. För mer information se www.sala.se
Nu söker vi en receptionist/assistent till Vård och Omsorgs kontor.
Som receptionist/assistent inom Vård & omsorg kommer du att tillhöra verksamheten Administrativt stöd som ingår i Staben för Vård och Omsorg. Arbetsgruppen består av 15 härliga medarbetare och deras främsta uppgift är att samorganisera de administrativa resurserna samt stödja verksamheterna i organisationen.
Arbetsuppgifter
Din arbetsdag kommer att delas mellan administrativa uppgifter och receptionsansvar och du har två kollegor som delar ansvaret med dig.
I huvudsak ägnar du förmiddagarna åt administrativt arbete vilket innebär fakturahantering samt handledning/utbildning i systemet Visma Window, utbetalningar, posthantering, ta emot meddelanden, förmedla information samt andra arbetsuppgifter som tillfaller Administrativt stöd.
På eftermiddagarna består dina arbetsuppgifter i att ta emot och hjälpa besökare i receptionen och vid behov hänvisa dem vidare. Som receptionist är du vårt ansikte utåt och den första person som besökaren möter. Eftersom du kommer att möta människor i många olika livssituationer, t.ex. de som mår dåligt eller befinner sig i kris, så är det viktigt med rätt bemötande. Du är en viktig del i ett nära samarbete med övriga verksamheter inom Vård och Omsorg på Bergmästaren. Då uppdrag och förutsättningar kan ändras så är det mycket viktigt att du är flexibel och öppen för förändringar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som lägst har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning. Meriterande är tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi ser även positivt på om du har arbetat med någon form av socialt arbete inom kommunal verksamhet alternativt administrativt arbete inom socialtjänst.
Det är viktigt att du klarar av att hantera besökare med en god servicekänsla och att du är social och utåtriktad. Du är inte främmande för att arbeta självständigt och du behöver kunna fatta egna beslut. Du är noggrann i ditt arbete och har förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och kan prioritera bland dem. Vidare är du flexibel och serviceinriktad i ditt arbetssätt mot besökare, kollegor och gentemot interna och externa samarbetspartners. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift, samt goda IT-kunskaper. Som person är du sympatisk, positiv och engagerad. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning
Heltid Individuell lönesättning
Arbetstid: 40tim/v
Tillträde enligt överenskommelse
Provanställning kan komma att tillämpas
Övrigt
Vård och omsorg erbjuder sina anställda förmånliga friskvårdserbjudanden. Rökfri arbetsplats tillämpas.
Ansökan
Ansök senast 30 oktober. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Jeanette Stuvemark 0224-74 90 45
Fackliga kontaktpersoner: Vision Leonard Wall 0224 - 74 90 20
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.