Receptionist & Ekonomiassistent hos Oresund Drydocks i Landskrona

Arbetsbeskrivning

Visste du att Sveriges största varv för fartygsreparation och ombyggnad finns i Landskrona? Här kommer fartyg från hela världen för att få ta del av vårt högklassiga arbete. Nu kan du bli en viktig del av vår projektbaserade leverans. Vi är ett engagerat team på cirka 100 medarbetare och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med fokus på problemlösning och hög servicenivå. Din roll blir central i vår organisation, där din service, noggrannhet och känsla för siffror gör skillnad.

I rollen som Receptionist & Ekonomiassistent... 
ingår du i en liten ekonomiavdelning där alla hjälps åt och arbetsklimatet är glatt och entusiastiskt. Tillsammans skapar vi värde i projektresultatet genom att säkerställa finansiell kontroll i projektteamet.
Större delen av arbetet består av att bemanna reception och växel mellan klockan 08:00 - 16:00. Parallellt med detta ingår leverantörsfakturahantering och enklare bokföring. Arbetet omfattar även:

Besöksservice: t.ex. framtagning av passerkort och utlåning av kontorsrum till leverantörer och kunder.


Kontorsservice: t.ex. beställa kontorsmaterial, posthantering, resebokningar, mötesservice, iordningsställa konferensrum och ordna fika samt hålla ordning och reda på allmänna ytor.


För att trivas och lyckas i rollen… 
är dina personliga egenskaper viktiga. Du är ofta våra kunders första kontakt med vårt företag så att vara "serviceminded" och ha en positiv ”can do” attityd är helt avgörande! Du är ödmjuk, flexibel, kan be om hjälp när du behöver det och trivs med varierande arbetsuppgifter.
Vi tror att du arbetat några år som receptionist i kombination med ekonomiassistent tidigare. Vi ställer krav på att du genomgått gymnasieutbildning inom ekonomi och har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser helst att du har tillgång till egen bil då det inte finns kollektivtrafik till arbetsplatsen. 
För att söka rollen… 

3-årig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning 


Minst 3 års erfarenhet av att arbeta i växel/reception och med liknande arbetsuppgifter


Erfarenhet av redovisningssystem och du tar dig lätt runt i Microsoft Office 


Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift 


Erfarenhet från tyngre industri och av Visma Business är meriterande


Vi erbjuder dig… 
ett omväxlande arbete, med korta beslutsvägar, i en internationellt spännande bransch och i en lättsam och inspirerande miljö. Företaget består av en härlig mix av människor från hela världen som är ytterst kompetenta inom sina specialistområden. Hos oss är alla lika viktiga och mycket värda. Vi hjälps åt och bidrar till att Oresund DryDocks är en spännande och utvecklande arbetsplats.
Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och i din yrkesroll. Du kommer att kunna påverka ditt arbete i både stort och smått. Varje dag står vi inför nya möjligheter och utmaningar. För att vara lyckosam i rollen måste du vara på plats på varvet och vi förväntar oss att du är här för att stödja och skapa förtroende bland dina kollegor. 
Läs gärna mer om oss här: www@oddab.eu
Är du intresserad...  
är du varmt välkommen att ladda upp ditt CV, alternativt med din LinkedIn URL, och personligt brev. Urval kommer att ske under December och sista ansökningsdag är 31/12 2024. 
Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Marie Gyllenros, CEO, på mgy@oddab.eu
Anställningsform: Visstidsanställning med möjlighet till en tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid 
Lön: Fast lön enligt överenskommelse, kollektivavtal med Unionen
Start: Enligt överenskommelse 
Lokalisering: Landskrona

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oresund DryDocks AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2024
  • Ansök senast: 31 december 2024

Liknande jobb


Passhandläggare (Sommarvikariat)

Passhandläggare (Sommarvikariat)

20 december 2024