Receptionist - föräldraledighetsvikariat på 75%

Receptionist - föräldraledighetsvikariat på 75%

Arbetsbeskrivning

ARBETSBESKRIVNING

Kungliga Operans serviceavdelning ansvarar för reception och växel. Vi är de första våra kollegor möter när de kommer till sin arbetsplats och vi håller en hög nivå i allt vi gör. Övriga ansvarsområden innefattar posthantering, beställningar av kontorsmaterial samt gods- och budhantering. Nu söker vi en medarbetare till vår serviceavdelning som idag består av servicechef, två receptionister samt extrapersonal.

Som receptionist är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Ge god service till våra gäster, kunder och medarbetare.
• Bemanna växel och hantera inkommande telefonsamtal.
• Besvara frågor från våra kunder per telefon.
• Hantering av inkommande- och utgående post, gods och bud.
• Beställning och hantering av kontorsmaterial.
• Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter.

KRAV- och KOMPETENSPROFIL

Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av servicerelaterat arbete och vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en reception med högt tempo. Vår avdelning arbetar i nära samarbete med säkerhetsavdelningen och det är viktigt att du har en hög medvetenhet kring säkerhetsarbete.

Arbetet innefattar mycket kontakt med både kunder och gäster till Kungliga Operan och därför är det viktigt att du har en hög känsla för service och skinn på näsan. Eftersom du även har daglig kontakt med våra medarbetare förväntas du ha god samarbetsförmåga. Som person är du ansvarstagande, flexibel och har en god förmåga att hantera intensiva perioder.

Du har minst gymnasiekompetens och goda kunskaper i Office 365. Du har lätt för att sätta dig in i nya IT-system och får gärna ha erfarenhet av växel- och besökssystem. Då vi har såväl svenska som utländska medarbetare och gäster är det av stor vikt att du kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet av ytterligare språk är välkommet.

ANSTÄLLNINGEN

Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på 75% under ett års tid. Arbetstiden är främst under dagtid, men kvällstid och helger förekommer. Tillträde enligt överenskommelse men gärna senast i början av maj.

Kungliga Operan strävar efter att vara en öppen arbetsplats och vi arbetar aktivt för en variation blad våra medarbetare.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Stöckel, Servicechef, emelie.stockel@operan.se.

Facklig kontaktperson är Stina Stenmo, Fackförbundet Scen & Film, stina.stenmo@operan.se.

Sista ansökningsdag är 2022-03-06. Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt relevanta betyg/intyg. Vi hanterar ansökningar löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Till bemannings-, rekryteringsföretag och säljare: vänligen respektera att vi inför denna rekrytering noga tagit ställning till och valt kanal för att hitta vår nya kollega, varför er hjälp undanbes i den här rekryteringen.

OM KUNGLIGA OPERAN


Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på cirka 600 MKR och omkring 700 anställda som kommer från fler än 20 olika länder och representerar över 120 yrkeskategorier.

Med över 200 opera- och balettföreställningar, hundratals konserter och flera hundra aktiviteter för barn och unga bjuder varje säsong på ett brett spektrum av upplevelser – både i och utanför Operahuset samt via den digitala kanalen Operan Play. Repertoaren spänner över flera sekler och innehåller både klassiska och nyskrivna verk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Operan
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024