Receptionist (Göteborg)

Receptionist (Göteborg)

Arbetsbeskrivning

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Servicemedarbetare till vår reception på vårt FM-uppdrag, centrala Göteborg

Vi behöver en ny medarbetare till vårt härliga gäng. Du kommer att ingå i vårt team som levererar ett flertal FM-tjänster till vår kund som finns i centrala Göteborg med goda kollektivtrafikmöjligheter.

Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Vem är du?

Då du blir vår kunds ansikte utåt tilldelas du en mycket viktig roll i att skapa en välkomnande serviceatmosfär och ett professionellt mottagande. Vi söker dig som har fallenhet för service med fingertoppskänsla, är bra på att hålla ordning och reda samt har utmärkt kommunikation i såväl tal som skrift i både svenska och engelska. Som person är du ansvarsfull och initiativtagande.

Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar Sodexos vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar serviceanda, laganda och utveckling. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och kunna komma med förslag till förbättringar hos kunden.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du kommer med goda referenser. Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och att du gillar att jobba med rutiner och processer. Du måste kunna vara självgående och fatta egna beslut och flexibilitet är a och o. Vi behöver hela tiden utmana oss själva och ständigt förändra och förbättra.

Hur ser din arbetsdag ut?

Som receptionist arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter, både högt och lågt. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande miljö för de som besöker och arbetar på arbetsplatsen.

 

 Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:


• Ta emot och registrera besökare och kunder
• Hantering av passerkort
• Hantera förfrågningar per telefon, över disk och e-mail
• Hantera felanmälningar och beställningar i ärendehanteringssystem
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer/Krav:


• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word
• Tidigare erfarenhet av passerkort- och ärendehanteringssystem

Personliga egenskaper:


• Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service
• Du ska känna det är utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du delar våra värderingar

Anställningsform och arbetstider:

·         Vikariat med start omgående till och med 2023-01-31

·         Heltid, 40h/vecka

·         Dagtid, måndag-fredag kl 7:30-16:30

Har du frågor kontakta jacob.dreyer@sodexo.com

Ansökningar och intervjuer hanteras fortlöpande

Ansökan kan endast göras via vår hemsida


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 55 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 412 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 7 november 2022

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


2 oktober 2024

2 oktober 2024