OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I samarbete med vår kund i Solna söker vi nu en trevlig receptionist på heltid med stort fokus på att leverera förstklassig service. Detta är tjänsten för dig som letar efter ett varierande arbete i en spännande bransch!
Om oss
KFX HR-Partner är ett auktoriserat rekrytering-, bemanning- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.
Om företaget
Vår kund är ett företag inom mediabranschen med kontor i trevliga lokaler nära Solna station.
Arbetsuppgifter
Som receptionist fyller du en viktig funktion och har en central roll med mycket kontakter både utåt mot kund och internt inom företaget. Du arbetar ensam i receptionen och tjänsten innefattar sedvanliga arbetsuppgifter.
Dina dagar består exempelvis av att:
- ansvara för telefon och växel
- ta emot besökare och hänvisa dem rätt
- ha övergripande ansvar för att receptionen
- göra beställningar av luncher och fika
- sköta kontakten med leverantörer
- kontera fakturor
- vara behjälplig och ansvara för bokningar av konferensrum och poolbilar
- vara behjälplig gällande telefoni samt starta och avsluta abonnemang
- vid behov hjälpa till och delta vid företagsevent
- sköta övriga administrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare serviceerfarenhet och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Meriterande för tjänsten är om du tidigare arbetat i reception. Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har även goda datorkunskaper samt teknikkunskaper och har tidigare arbetat med Office-paketet.
För att passa i rollen har du hög social kompetens, är utåtriktad, stresstålig och trevlig. Du har även skinn på näsan när det behövs. Vidare är det viktigt att du har förmågan att se vad som behöver göras och att du som person är självständig, ordningsam, prestigelös och flexibel. Vi ser även att du är lösningsorienterad och inte är rädd att söka information på egen hand.
Övrigt
Du är välkommen att skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Denna tjänst är på tillsvidare med start omgående och arbetstiderna är 8.00 - 17.00.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund i Solna.
Alla frågor kring tjänsten hänvisas till KFX HR-partner och ansvarig rekryterare på 08-663 99 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg