OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ellos Group är en ledande e-handelskoncern inom mode, hem och skönhet i Norden. I koncernen ingår e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. Utöver försäljning i nordiska länderna bedriver vi även e-handel i Polen, Holland, Österrike och Tyskland. Vår verksamhet drivs från Borås där också våra 600 anställda har sin arbetsplats. Totalt omsätter koncernen 3,6 miljarder kronor. Vi strävar ständigt efter att utveckla hållbara erbjudanden för våra kunder. Vi utvecklar och designar egna produkter och vår egen betalningslösning Elpy förser våra kunder med enkla och säkra sätt att genomföra köp på våra plattformar.
https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.ellosgroup.se%2F&data=05%7C01%7C%7C75dbb43e6d0642160ab708da43ad11dd%7C805ac62a0d8e455d90b15eb5c04a72d0%7C1%7C0%7C637896707890999722%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=V3QXUDT%2B30ROV99RtcRbxa2S4PdUaBsEr%2FHxU0xKhoI%3D&reserved=0
Ellos Group söker en ny Receptionist & HR-assistent till vårt huvudkontor i Viared, Borås.
Om rollen
Rollen handlar om att vara en servicefunktion, ambassadör och administratör för Ellos Group. Du är första ansiktet utåt såväl mot externa besökare som internt och ger service till våra medarbetare. Som spindeln i nätet verkar du kring det dagliga som uppstår vid en reception samt som service och administröt kopplat till olika interna processer inom HR, friskvård och intern kommunikation.
Arbetsuppgifter består bla i att:
- Möta och välkomna besökare, ta hand om växeltelefon, receptionsmail och annan praktisk service för medarbetare på Ellos group.
- Stötta HR Director med planering, bokning, inbjudningar och administration kring kultur/värderingsaktiviteter och Ledarforum.
- Supporta HR-teamet med administration kring bla vårt Pulsverktyg &Frankly, HLR/Arbetsmiljö och Introduktion av nyanställda.
- Administrera friskvårdsaktiviteter (inbjudningar, boka tider för Tennis, Padel, Badminton, Sportbiljetter, Sälja biobiljetter, Släp, Takboxar etc) och inköp av kontorsmaterial.
- Agera RIO administratör och posta meddelanden/information på vårt intranät RIO samt på skärmar vid förfrågan.
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av receptonistarbete och utbildning inom administration/HR. Du är flexibel och serviceminded samt lever efter Ellos Groups värdegrund HEJ, Humble winners, Entrepreneurs since 1947, Joy in creating happinness. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för rollen. Ditt engagemang smittar av sig och du är strukturerad, kommunikativ och arbetar med integritet mot de du träffar vid receptionen dagligen. Du har god digital kompetens för att hantera datasystem (officepaketet mm) samt talar flytande svenska och engelska då vi får internationella besökare.
Ansökan
Tjänsten är tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse. För frågor om rollen, kontakta gärna HR Director Charlotte Nord via charlotte.nord@ellosgroup.com Vi vill ha din ansökan till www.ellosgroup.se/jobb senast 20 februari, vi tillämpar ett löpande urval och kan anställa under ansökningstiden, så lägg in din ansökan så snart som möjligt.