OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Polykemi AB
Alltsedan Polykemi startades våren 1968 har grundidén varit densamma; att utveckla och tillverka kundanpassade plastcompounds och att sträva efter att göra detta bättre än någon annan i världen.
Polykemi är ett familjeägt företag med 370 anställda. På huvudkontoret i Ystad finns alla företagets övergripande funktioner, såsom försäljning, tekniskt kundstöd, inköp, administrativa stödfunktioner samt forskning och utveckling.
Med flera fabriker i Sverige, Kina och USA och försäljningskontor i Danmark, Tjeckien/Slovakien, Tyskland och Mexico förser Polykemi Group kunder över hela världen med plastcompounds baserade på både ny och återvunnen plastråvara.
Nu söker vi Receptionist/ HR-assistent
ArbetsbeskrivningI denna varierande tjänst kommer du att vara ansiktet och rösten utåt. Du är den som välkomnar gäster till vårt kontor samtidigt som du också tar hand om inkommande samtal. Dina arbetsuppgifter spänner över ett brett spektra, från att fixa frukostbullar till att assistera HR-chefen med administrativa uppgifter och enklare personalärenden. Ett axplock av dina arbetsuppgifter är:
Se till att det finns fika och frukost till möten och personalsammankomster
Ansvara för allmän trivsel på kontoret, såsom beställa frukt, blommor mm
Ansvar för inkommande post och scanning av leverantörsfakturor
Beställning av kontorsmaterial
Boka flyg, hotell och taxi
Assistera HR-chefen med administrativa uppgifter såsom inbokning av möten mm
Tjänsten är på heltid med start i januari 2025.
Din profilVi söker dig som är en fixare av rang. Du får energi när du ger god service till såväl kunder som dina kollegor. Det är självklart för dig att hjälpa till. Du trivs i en varierande roll där du har många kontakter samtidigt som du arbetar med administrativa uppgifter. Vi tror att du är en glad och energiskperson, som utför ditt arbete med ett leende på läpparna och smittar andra med din positiva utstrålning. Det är enkelt att fråga dig om hjälp och ditt motto är: - "Det fixar jag!"
Har du arbetat i en assistentroll tidigare är det en merit, men du är lika välkommen att söka om du triggas av arbetsuppgifterna som vi beskrivit ovan, men saknar erfarenhet. Det viktiga är att du har en god administrativ förmåga, är bra på att planera och organisera och ser det som ett välkommen avbrott när någon ringer eller kommer på besök. Engelska i tal och skrift är ett krav, då vi arbetar internationellt. Du är van att arbeta i Officepaketet och det är en fördel om du har erfarenhetavaffärssystem.
Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar Polykemimed HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52
0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin
Nicole Areskoug
0411-55-55-56