Receptionist i Stockholm

Receptionist i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du minst 6 månaders erfarenhet från reception och redo för nya utmaningar? Trivs du med att vara företagets ansikte utåt och erfarenhet av att hålla en hög servicenivå i ditt arbete? Då har vi nästa uppdrag för dig! Vi söker nu en receptionist för ett vikariat till vår attraktiva kund inom bank och finans i centrala Stockholm. Du kommer att arbeta i en internationell miljö där engelska är koncernspråket. Låter det som ett spännande uppdrag för dig? Då hoppas vi på din ansökan redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som receptionist är du en av de viktigaste personerna på företaget. Det är du som är företagets ansikte utåt mot besökare på kontoret och över telefon. Rollen är också en central funktion för kontoret och medarbetarna. Arbetsuppgifterna är inom både administration och all service kopplat till företagets reception. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och din dag styrs efter vad som händer och sker på kontoret.

Dina primära arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Ta emot och välkomna besökare
• Ansvara för företagets telefon
• Fakturahantering
• Ta hand om konferensutrymmen och se till att lokalerna är representativa
• Introduktion för nyanställda avseende lokaler och säkerhet.
• Post- och budhantering med tillhörande administration.
• Felanmälningar till hyresvärd och uppföljning av dessa.
• Övriga administrativa uppgifter

Arbetstider
Heltid och ett vikariat med start initialt i mitten på December fram till Sommaren 2021 med chans till förlängning.  Arbetstid: 9-18 Måndag till Torsdag, Fredag 9-17.  

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta i en roll där du håller en hög servicenivå samt där du ser vad som behöver göras och arbetar strukturerat. Du förstår vikten av att det oftast är det lilla extra som gör en stor positiv skillnad. Du är receptionisten som ger det lilla extra och har en positiv inställning och attityd till dig själv och andra. Du har en god samarbetsförmåga och är bra på att planera och prioritera bland arbetsuppgifter. Du är mycket duktig på engelska och har lätt för att möta olika personer och personligheter då du kommer ha flera olika kontaktytor både på kontoret och internationellt.

Det här behöver du:
• Avklarad gymnasieutbildning.
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom reception med liknande arbetsuppgifter.
• Ha goda färdigheter i Officepaketet.
• Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2020-11-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Lena Norrvall Lundin

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024