OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund inom finansbranschen söker vi nu en receptionist på heltid med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace under sex månader, med chans till förlängning/rekrytering till kunden efter uppdragsperioden.
Ditt uppdrag
Vår kund är belägen i centrala Stockholm och sitter i fina lokaler på flera våningsplan som du kommer att ansvara för. I rollen som receptionist kommer du att arbeta brett med att ge service både internt och externt. Du ansvarar för att bemanna receptionen och jobbar tätt tillsammans i ett team om tre kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden i din roll:
Ansvara för att kontorslokalerna alltid är representativa samt planera, koordinera och förbereda inför mötenAnsvara över växeln och porttelefonenTa emot besökare och inkommande samtalGe service till möten med exempelvis kaffe, fika och luncherAnsvara över passerkort och beställningar av förbruknings- och kontorsmaterialÖvriga administrativa arbetsuppgifter samt stötta dina kollegor vid behov
Din bakgrund
Vi söker dig som brinner för service och trivs i en roll med många kontaktytor. Du har något eller ett par års erfarenhet av en liknande roll inom reception eller annan serviceroll. Du är en van användare av Officepaketet och är en god kommunikatör på både svenska och engelska.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en flexibel person som kan hantera många olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Då företaget har en del besökare är det viktigt att du alltid bemöter människor på ett professionellt och trevligt sätt med ett leende på läpparna. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter och är trygg med att ta egna initiativ i vardagen. Som person är du serviceinriktad, positiv och ordningsam samt uppskattar att stötta och underlätta för dina kollegor. Du ligger alltid steget före och ser vad din omgivning är i behov av.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.
Nyfiken på att veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!