Receptionist & kontorsassistent till företag i Solna

Receptionist & kontorsassistent till företag i Solna

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du en person som gillar att vara ansiktet utåt och leverera service på hög nivå? Trivs du i en roll med varierande arbetsuppgifter i en internationell miljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu en lösningsorienterad och serviceinriktad kontorsassistent till vår kund i Solna.

Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.


Arbetsuppgifter
I rollen som kontorsassistent kommer du ansvara för att välkomna våra besökare och leverera exceptionell service. Exempel på arbetsuppgifter är:

-Hälsa och välkomna gästerna så snart de anländer till anläggningen
-Hänvisa besökare till lämplig person
-Se till att receptionen är snygg och presentabel med allt nödvändigt material
- Besvara och vidarebefordra inkommande telefonsamtal och mail
-Ta emot och hantera sortera post och leveranser
-Upprätthålla kontorssäkerheten genom att följa säkerhetsrutiner och kontrollera åtkomsten via receptionen
-Beställa kontorsmaterial
-Uppdatera kalendrar och schemalägg möten

Du erbjuder administrativt stöd till hela organisationen och kommer bland annat att koordinera receptionens aktiviteter, omdirigera telefonsamtal till berörda avdelningar och mycket mer.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare serviceerfarenhet och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet bemötande.

Du har god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du har även goda datorkunskaper samt teknikkunskaper och har tidigare arbetat med Office-paketet.

För att passa i rollen har du hög social kompetens, är utåtriktad, stresstålig och trevlig. Du har även skinn på näsan när det behövs. Vidare är det viktigt att du har förmågan att se vad som behöver göras och att du som person är självständig, ordningsam, prestigelös och flexibel. Vi ser även att du är lösningsorienterad och inte är rädd att söka information på egen hand.


Övrigt
Du är välkommen att skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Start för tjänsten är i slutet av juli och är en tillsvidareanställning. Arbetstiderna är måndag – fredag kl. 8.00 -17.00. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund i Solna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 30 juli 2022

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024