Receptionist kontorsservice

Arbetsbeskrivning

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Brinner du för service och vill vara Schenkers ansikte utåt är det här tjänsten för dig. Vi söker nu en medarbetare till vår kontorsservice/reception som trivs med högt tempo, administrativt arbete och stort kundfokus

Arbetsuppgifter
Huvudsaklig syssla är att ta emot kunder och besök samt utlämning av gods och paket. Administration kopplat till vår paket- och godsutlämning är en stor del av det dagliga arbetet.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på deltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstiderna kommer i första hand vara mellan 9,00 - 18.00. 5 timmar/dag

Din Profil
█ För att du ska trivas i rollen är du en positiv och serviceinriktad person med skinn på näsan
█ Du trivs med stor kundkontakt och stundvis högt tempo
█ Du har god datavana och tar dig an nya system utan problem
█ Det är önskvärt om du innehar B-körkort
█ Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenhet. Vi vet att dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som tidigare erfarenheter. För att trivas och bli framgångsrik hos oss är det viktig att du delar våra värderingar: Engagerad, Ansvarsfull och Open-minded.

Information och ansökan
För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Pernilla Rosengren via e-post: Pernilla.rosengren@dbschenker.com

Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha oss tillhanda senast den 11 augusti 2019 till www.hrsupporten.se/schenkerab.php. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl.

Urval och rekrytering kommer att ske efter semesterperioden.


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Control Tower Sara Solem
08-58510501
Head of Direct & CPM Gävle Lars Westblom
0702839904
Avdelningschef Sara Hellgren
-
- Peter Adolfsson
-
Distriktschef Tony Ekvall
031-7039605
Traffic Manager Renato Pastuhovic
-
- Pernilla Rosengren
-
Avdelningschef Philip Wennström
08-58510441
- Jan Saarsoo
08-585 10 081
Arbetsledare Terminal Joakim Levin
-

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DB Schenker .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • Deltid Tillsvidare
  • Publicerat: 11 juli 2019

Besöksadress

Fagerstagatan 47
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Facility Coordinator

Facility Coordinator

1 november 2024

1 november 2024

Administratör

1 november 2024

Shipping Office Assistant

Shipping Office Assistant

31 oktober 2024