Receptionist m. samordnaransvar

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.




Stadsmissionens reception ligger centralt beläget på Stigbergsliden 6A.

Vår reception ansvarar för växel-telefon och info-mail, tar emot besökare samt stöttar hela Stadsmissionen med andra administrativa och praktiska uppgifter. Välkommen att jobba i hjärtat av Stadsmissionen, där du får vara med och bidra med service till en stor bredd av människor - alltifrån behövande, till gåvogivare, kollegor, kunder mm. 

När en av våra receptionister nu går på föräldraledighet, söker vi dig som vill arbeta i rollen som receptionist med samordnaransvar.

Receptionist med samordnaransvar
Du arbetar i receptionen tillsammans med dina kollegor, och utför samtliga uppgifter som ingår i receptionens uppdrag. Detta innefattar bl.a. svara och hänvisa i växeln, hantera mail, administration av tagg-systemet, posthantering, hantering av gåvobevis mm. Utöver detta har du också ett utökat samordnaransvar, med särskilt fokus på: 

- Leda och fördela det operativa och dagliga arbetet
- Daglig bemanningsplanering, ringa vikarier, administration i Medvind
- Uppdatering av befattningsbeskrivning, dagsrutiner, årshjul och ansvarsfördelning
- Uppdatering och implementering av enhetens rutiner & riktlinjer
- Söka, samordna & förmedla viktig information till receptionist-kollegor 
- Introduktion av nya medarbetare

Vem är du?
Vi söker dig som älskar att ge service i världsklass! Du är en god kommunikatör, och du har lätt för att utrycka dig både i tal och skrift.

För att trivas i uppdraget måste du vara snabb, flexibel, van vid att vara i en miljö där det händer mycket samtidigt, tålmodig och lösningsfokuserad. Vidare är du en van administratör, med högt ansvarstagande och mycket självständig. 

Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta i reception tidigare, gärna från hotell och turism-näring. Goda IT-kunskaper är ett måste. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande. 

Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. https://www.stadsmissionen.org/om-oss/var-vardegrund/

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.

Tjänsten är vikariat på ca 1 år, måndag-fredag 100 % dagtid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. 

Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2021-02-28. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!

Innan anställning kan ges skall ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vill du veta mer om Göteborgs stadsmission?
Hemsida: https://bit.ly/2MWztCE

Facebook: https://sv-se.facebook.com/GbgStadsmission/

Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission

Instagram: @gbgstadsmission @stadsmissionenssecondhand_gbg

https://bit.ly/2YE6n0e

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stadsmission
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Liknande jobb


Helgextra kvällsreceptionist

Helgextra kvällsreceptionist

13 augusti 2024

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

13 augusti 2024

Värd/ Värdinna/receptionist

Värd/ Värdinna/receptionist

12 augusti 2024

12 augusti 2024