OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Meriterad advokatbyrå i Stockholm söker receptionist/ marknadsassistent med goda IT-kunskaper
Advokatbyrån är en meriterad nischbyrå som har varit marknadsledande på sitt område i över 50 år med kontor beläget på Östermalm i Stockholm. Advokatbyrån söker nu en kontors- och marknadsassistent för en heltidstjänst med start i januari.
Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann, har en positiv inställning till nya utmaningar och en känsla för god service. Tjänsten förutsätter goda kunskaper inom MS Office samt om man har erfarenhet av bildredigeringsprogram såsom InDesign, Illustrator, Photoshop m.fl så är det en fördel. Du ska t.ex. kunna bistå våra jurister med tekniken vid webbinarium och konferenser samt kunna hjälpa våra jurister med vanligt förekommande tekniska frågor. Som person har du stor social kompetens och är bra på att läsa av vad dina kollegor och gäster behöver. Vi tror därför att tjänsten passar dig som tidigare har jobbat inom ett serviceyrke där du mött olika personlighetstyper i ditt arbete.
Dina arbetsuppgifter består dels av att assistera Administrationsansvarig med det löpande kontorsarbetet; förbereda möten, ta emot klienter, uppläggning av ärenden, uppdateringar av CRM m.m. och dels av att assistera Marknadsansvarig med uppdateringar av sociala medier, framtagande av inbjudningar, utskick, uppdateringar av vår hemsida mm. Tjänsten innebär att du ska ha möjlighet att ibland jobba tidiga morgnar och sena kvällar då vi ofta har seminarium/ webbinarium.
Rollen som receptionist och marknadsassistent är bred och några exempel på arbetsuppgifter är:
- Se till att våra lokaler fungerar ändamålsmässigt
- Beställning av varor och tjänster
- Godsmottagning och posthantering
- Teknisk support gällande t ex mötesutrustning och vid webbinarium
- Förbereda möten, konferenser och ta emot besökare
- Uppdatera Sociala Medier och vår hemsida
- Skapa inbjudningar och hantera utskick till våra klienter och samarbetspartners
Kvalifikationer
- Goda datakunskaper inom MS Office
- Arbetslivserfarenhet från serviceyrken
- Tekniska grundkunskaper gällande IT
- Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande
Kunskaper i redigeringsprogram för bild såsom Photoshop, InDesign och Illustrator eller motsvarande.
Tjänsten är förlagd på vårt kontor i centrala Stockholm, tjänsten förutsätter att du jobbar från kontoret och det finns inte möjlighet att jobba hemifrån.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.
I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Agneta Ståhl som du når på tel 0706-501940. Ansök enkelt på separat hemsida www.karisma.se (http://www.karisma.se/) senast den 30/11 2021. Intervjuer sker fortlöpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Agneta Ståhl
0706-50 19 40
Kurt Ståhl
0739-465 805
Rekryterare Agneta Ståhl
0706-50 19 40
Rekryteringskonsult Kurt Ståhl
0739-465 805
Rekryteringskonsult Agneta Ståhl
0706-50 19 40
Kurt Ståhl
0739-465805
Agneta Ståhl
0706-501940