OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En besökare kliver in på företaget och ser sig om. Det är rent och snyggt i receptionen, en vas med blommor doftar gott. Med din tidigare erfarenhet av serviceyrken så är du van vid att bemöta olika typer av personer, alltid lika lugnt och välbalanserat. Du hälsar vänligt besökaren välkommen enligt “The Bravida Way”, erbjuder en kopp kaffe/te och assisterar sedan vid incheckning. Slutligen hänvisar du den tacksamma besökaren till mötesrummet och återgår sedan till den cateringbeställning du förbereder inför nästa veckas möte.
Söker du en tjänst som receptionist med utökat ansvar? I så fall tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
På Perido söker vi efter en servicemedveten person till rollen som receptionist hos vår kund Bravida; ett service- och installationsföretag med anställda på fler än 150 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. De installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme och kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor i södra Stockholm.
Om rollen som receptionist
Här erbjuds du en central och mycket viktig roll där du får du användning av din positiva energi, trivsamma utstrålning och goda servicemedvetenhet. Du representerar företaget då du frontar receptionen och har ett stort ansvar för det första intrycket när du tar emot alla besökande. Vidare kommer du att ha ett utökat ansvar för plan 1 där du agerar konferensvärd med allt vad det kan innebära. Uppgifterna kommer att vara varierande och det krävs att du är flexibel och kan prioritera.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
Ansvar för att mötesrummen på plan 1 är städade i form av avtorkning av bord, ställa i ordning bord och stolar, plocka undan glömda koppar, papper och liknande.
Förberedelse inför möten genom att ställa in fräscha fruktfat, vattenkaraffer och glas samt torka av whiteboards och kontrollera pennorna till dessa.
Hantera beställning av catering vid frukost- eller lunchmöten, fika och event, samt ansvara för uppdukning och städning.
Veckovisa avstämningar av kommande veckas mötesbokningar på plan 1 och erbjuda den som inte har bokat catering att hantera det.
Se till att köket på plan 1 är rent och fräscht.
Dela ut och aktivera passerkort/lånekort samt parkeringstillstånd.
Hjälpa till att lösa de vanligaste problemen som uppstår vid möten och utbildningar, så som hantering av Outlook, Teams, videokonferensanläggning samt tillhandahåller extra högtalare, adapter och nätverkskabel.
Den vi söker
Vi tror att du som lockas av den här tjänsten besitter en stor social förmåga, är lättsam, prestigelös, omtänksam och snäll. Du har sedan tidigare erfarenhet av serviceyrken och kan hantera olika situationer med ditt lugna sätt. Du är bekväm i mötet med andra och har en nyfikenhet och vilja att träffa rätt hos kunden som gör att du vågar ställa de frågor du behöver få svar på. Du utstrålar vänlighet och besitter en anpassningsförmåga i allt du tar dig an. Service är A och O för dig och du har lätt för att samarbeta med andra samt och känner dig hemma i en miljö som präglas av teamkänsla och positivitet. Tempot kan emellanåt vara högt, men glänser i din roll genom att hålla huvudet kallt och följa dina rutiner, prioritera bland uppgifter och briljera i kundbemötandet!
Är du den professionella receptionist som Bravida väntar på? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Vi söker dig som har:
Akademisk utbildning
Erfarenhet av liknande arbete inom service
Erfarenhet från växeltelefoni
Grundläggande tekniska kunskaper om ex. Teams, Outlook, videokonferensanläggning m.m.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, svenska och engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde 2021-11-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32588 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.