Receptionist, med inriktning kontors- och lokalservice

Receptionist, med inriktning kontors- och lokalservice

Arbetsbeskrivning

Kustbevakningen är en civil statlig myndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden.


Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. 




Beskrivning

Kustbevakningen söker en receptionist till lokalförsörjningsenheten.

Lokalförsörjningsenheten tillhör Materiel- och lokalförsörjningsavdelningen vars ansvar är att försörja verksamheten med den tekniska och materiella förmågan genom anskaffning, utveckling och vidmakthållande. Inom avdelningen ingår också fartygsteknikenheten, miljöskyddsteknikenheten, teknikutvecklingsenheten samt inom kort också den nya enheten stöd- och rederienheten. För närvarande omfattar avdelningen ca 50 medarbetare. 

Lokalförsörjningsenheten består för närvarande av tio personer. I enhetens ansvar ingår såväl strategiska som operativa frågor inom lokal- och anläggningsförsörjning, underhåll av lokaler och övriga fastighetsfrågor samt internservice, intendenturförråd och telefonväxel. Enheten ansvar också för mediaförsörjning, elsäkerhet och tillträdesskydd.

Arbetsuppgifter

Gillar du ordning och reda och att vara spindeln i nätet? Då erbjuder Kustbevakningen ett omväxlande arbete som receptionist i ett positivt arbetslag som värdesätter god service och goda relationer!

Som receptionist blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att arbeta i myndighetens centrala växel och reception i Karlskrona. Arbetsuppgifterna består av arbete med att administrera och svara i myndighetens telefonväxel samt traditionellt receptionsarbete i övrigt som till exempel besöksmottagning, mötesbokningar, post- och pakethantering. Det ingår även arbetsuppgifter inom kontors- och lokalservice, som till exempel inköp av kontorsmateriel, administration av datoriserade system för passageanläggningar, administrativ fakturahantering med mera.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är en social, strukturerad och serviceinriktad person. Du har lägst gymnasiekompetens i form av godkända slutbetyg/gymnasieexamen. Utbildningsbakgrunden kan se olika ut, det kan till exempel vara inom administration eller ekonomi. Du har flera års erfarenhet av arbete inom reception och/eller växeltelefoni samt erfarenhet av inköpsadministration, fakturahantering och arbete i datorsystem. Goda kunskaper i MS Office och windowsmiljö är en förutsättning för jobbet liksom att kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

I rollen ställs det krav på att du är lyhörd och lösningsorienterad. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och har ett verksamhetsnära arbetssätt då arbetet innebär att ha stor kunskap om myndighetens organisation och vilka arbetsuppgifter som hanteras vart i organisationen.

Du ska också bli stimulerad av att skapa kontakter med kollegor och leverantörer då arbetet blir lättare att utföra genom att ha många kontaktytor inom och utom myndigheten. Som person är du prestigelös, engagerad, strukturerad och är van att ta ett eget ansvar och egna initiativ som leder till tydliga resultat. För att vara framgångsrik i rollen är vana vid problemlösning, flexibilitet, personlig styrka och integritet viktiga parametrar, tillsammans med ett gott omdöme.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor, liksom vid tidigare erfarenheter som bedöms vara relevanta för tjänsten.

Villkor

Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.

Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.

Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. 

Övrigt


För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.


Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.


Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Regionchef NO Kenneth Neijnes
070-609 00 74
Enhetschef Jonatan Tholin
0455-353486
Räddningstjänstchef Bernt Stedt
0455-35 34 53
Avdelningschef Henrik Jonsson
0455-353497
Enhetschef Anders Hjelmberg
0455- 353625
Sektionschef Fredrik Tyrén

Sektionschef Carolina Carlsson

Tf enhetschef Metodutveckling sjöövervakning Cecilia Stenér
0455-353504
Enhetschef Ulrica Carlson

Enhetschef Henrik Lindell
070 3269909

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kustbevakningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 3 oktober 2022

Besöksadress

37123 KARLSKRONA
None

Postadress

Box 536
KARLSKRONA, 37123

Liknande jobb


Passhandläggare (Sommarvikariat)

Passhandläggare (Sommarvikariat)

20 december 2024