Receptionist med placering i Sundsvall och Ånge, visstid

Receptionist med placering i Sundsvall och Ånge, visstid

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till vårt team som är serviceinriktad, ansvarstagande och flexibel. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Regionen är indelad i fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten och ett Regionkansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Vi söker dig som vill arbeta som receptionist hos Stöd/Servicegruppen 2 i Västernorrland med Sundsvall och Ånge som arbetsort.
Beskrivning av arbetsplats
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att arbeta som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att:
handlägga passansökningar och ansökningar om nationella ID-kort
ta emot besök och telefonsamtal, samt vara allmänheten behjälplig
vid behov vara behjälplig med att utföra andra arbetsuppgifter i lokalpolisområdet kopplat till stöd/service

Tjänsten innebär att du kommer att genomgå en nationell RES-grundutbildning för pass-och ID hantering, förlagt till dagtid under 4 utbildningsdagar samt 3 dagars handledning. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta anställningen. Viss annan lokal utbildning kan också förekomma.
Kvalifikationer
Krav
Detta är en möjlighet för dig som har:
en avslutad och godkänd gymnasieutbildning från exempelvis Handels- och administrationsprogrammet eller liknande
minst 2 mån sammanhängande och aktuell arbetslivserfarenhet inom receptionsarbete såsom att ta emot besökare/gäster, sköta in och utpassering, besvara inkommande telefonsamtal och mejl. Erfarenheten ska vara max tre år tillbaka i tiden
god datavana och ha lätt för att lära dig nya IT-system
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
god förmåga förstå och uttrycka dig väl i det engelska språket
körkort, lägst behörighet B



Meriterande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
har minst 1 år erfarenhet av övriga administrativa arbetsuppgifter som arbetsgivaren anser lämpliga för funktionen
har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentliga förvaltningar
har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
behärskar ytterligare språk än svenska och engelska


Personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
att du kan arbeta i ett högt och växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
en god samarbetsförmåga
social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor
att du har ett lösningsorienterat fokus



Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Robert Svedberg, tfn/mail 010 – 568 02 63 / robert.svedberg@polisen.se.
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Ninwa Youssef mail ninwa.youssef@polisen.se.


Fackliga företrädare
SEKO polisen Nord, ST region Nord, SACO-S region Nord, Polisförbundet region Nord. Samtliga nås via polisens växel 114 14.
Övrigt
Tillträde: Enligt överenskommelse, varaktighet 3- 6 månader
Placeringsort: Sundsvall & Ånge
Anställningsform: Administratör med funktion som administratör reception
Arbetstidsförläggning: Veckoplanering (tvåskifttjänstgöring måndag-fredag, öppettiderna kl. 07:00-21:00)

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens, rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. ninwa.youssef@polisen.se
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten - Ånge ÅNGE
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Postadress

Fridhemsvägen 6, Ånge
ÅNGE, 84121

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024