OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en receptionist till en spännande och varierande tjänst på Norra Hamngatan 8. Vi är en dynamisk arbetsplats med många olika utförare inom socialtjänst som gör insatser för målgrupper som behöver psykosociala stödinsatser eller tex har begått brott. Vi tillhör Socialförvaltning Centrum men arbetar med stadenövergripande insatser. Det arbetar ca 45 personer hos oss. I anslutning till receptionen arbetar två administratörer som du samarbetar med mycket.
Receptionen är första mötet för många brukare och samarbetspartners. Du blir ansiktet utåt, tar emot olika besökare och hänvisar dem rätt i huset. Det är därför viktigt att tycka om att ge service till och kommunicera med många olika typer av människor som söker sig till oss. Du hjälper även våra medarbetare med olika praktiska och administrativa uppgifter.
Det ingår en hel del praktiskt arbete i tjänsten som tex att ordna med fika och koka kaffe till föreläsningar/större möten. Göra diverse inköp, ta emot leveranser och hålla ordning och snyggt i lokalerna med allt möjligt från att vattna blommor till att skruva i nya glödlampor. Du hämtar ibland saker med arbetsplatsens bil. Tjänsten innebär också administrativt arbete så som att göra en mängd olika beställningar och bokningar, skicka ut kallelser, göra semesterscheman, kommunikation med fastighetsskötare och hantverkare, hantera post m.m. Tjänsten innehåller många olika typer av arbetsuppgifter och det är viktigt att man är flexibel och gillar bredden i det.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en gymnasieutbildning samt ha god svenska i tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i reception och/eller erfarenhet av administrativt arbete som bedöms vara relevant av rekryterande chef. Du har goda datorkunskaper och erfarenhet av Office-paketet (Word, Outlook osv) samt har körkort.
Meriterande är om du har en eftergymnasial utbildning inom tex service/administration eller annan utbildning som bedöms som likvärdig av rekryterande chef.
Vi söker dig som är:
Serviceinriktad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är bra på att kommunicera med många olika typer av människor. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du kan agera lågaffektivt och lugnt om en klient i receptionen skulle må dåligt.
Du är lösningsfokuserad och flexibel. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.
Du är strukturerad och ansvarsfull. Du planerar i god tid och använder tiden effektivt samt ser till att arbetet slutförs.
Vi hoppas att vi har väckt ditt intresse - Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.