Receptionist med sinne för ordning till välrenommerat läroverk

Receptionist med sinne för ordning till välrenommerat läroverk

Arbetsbeskrivning

Trivs du som bäst när du får sprida glädje och energi omkring dig och ha kontakt med människor varje dag? Tycker du om att organisera och har en förkärlek till administration? Då kan det här uppdraget som receptionist vara perfekt för dig! Läs vidare!
Om tjänsten
Perido hjälper just nu vår kund att hitta sin nästa stjärna som ska hålla ordning och sprida glädje på ett läroverk strax norr om centrala Stockholm. Rollen erbjuder många olika kontaktytor och stor variation i arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter
Som receptionist har du alltid god service i fokus och ansvarar för att ta emot gäster och skapa en trevlig arbetsmiljö för dina kollegor. Detta klarar du av att göra på såväl svenska som på engelska. Du hanterar Office-paketet väl och har hand om en rad olika administrativa områden såsom att sköta rumsbokningar, hantera nycklar, ta emot hittegods och hantera olika typer av felanmälningar gällande bland annat lokaler och utrustning. Du kommer även att bistå med en viss teknisk support för schemaläggningssystemet.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för andra människor och det faller sig naturligt för dig att ge ett positivt första intryck. Du är självgående och har även lätt för att samarbeta med andra. Ditt arbetssätt karaktäriseras av ansvarsfullhet, struktur och ordning. Dessutom trivs du när tempot är högt och du tar dig an oförutsägbara problem och situationer med en flexibel och positiv inställning. Du är engagerad i allt du gör och lämnar inget halvdant. Med integritet och självinsikt tar du dig an alla uppgifter.
Är du den receptionist vi söker? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Goda kunskaper i MS-Office
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Lätt för att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Plus i kanten:
Eftergymnasial utbildning
Arbetslivserfarenhet inom offentlig verksamhet
Kunskaper inom AV-teknisk utrustning
Vana av schemaläggningssystem

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till februari 2021 med god chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31839 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024