OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
White & Case är en global advokatbyrå med 44 kontor i 30 länder. Vi grundades 1901 i New York och idag är vi ca 4000 medarbetare spridda runt om i världen. Många av våra klienter är multinationella organisationer som kräver engagemang från flera av våra kontor samtidigt. Det betyder att vi arbetar i en internationell miljö med kollegor från hela världen.
Vi söker nu dig som vill vara vårt ansikte utåt och bygga vidare på vårt globala koncept ”A five star service”. Vår filosofi är att alltid leverera den bästa upplevelsen för våra klienter i allt det vi gör. Den upplevelsen startar i vår reception där du kommer att spela en nyckelroll.
Receptionist med Teamleaderansvar till White & Case
Har du en fantastisk fingertoppskänsla när det gäller service? Brinner du för att överträffa gästens förväntan på bemötande? Vill du arbeta i en internationell miljö på ett av Stockholms mest renommerade advokatkontor?
Vi söker dig som vill vara med och bygga vidare på vårt koncept ”A five star service”. Du drivs av att varje gäst ska få ett personligt bemötande och upplevelsen ska ständigt överträffa förväntan.
Du har arbetat som receptionist sedan tidigare och du vill nu ta dig an en ny utmaning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från hotell-, konferens- eller resebranschen. Det är även meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Som person är du prestigelös, positiv, kreativ och flexibel. Du ser vad som behöver göras, har öga för detaljer och har lätt för att ta egna initiativ. Du talar och skriver svenska och engelska flytande.
I rollen som receptionist arbetar du brett med ansvar över reception, konferensrum och loungeytor. Detta innebär exempelvis mottagande av besökare, iordningsställande av mötesrum, mat- och dryckesbeställningar, enklare servering, diverse inköp, post- och budhantering etc.
Det ingår i denna roll även ett teamleaderansvar vilket innebär att du ansvarar för att du och dina två kollegor i receptionen prioriterar och levererar på bästa möjliga sätt. Du säkerställer bemanning av receptionen och ansvarar för löpande frågor för ditt team. Du rapporterar till bolagets Office Operations Manager.
Anställningen är tills vidare med 6 månaders provanställning. Arbetstiden varierar efter rullande schema fördelat mellan 8.00-20.00.
Låter detta som du? Välkommen med din ansökan, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering. För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Zofie Sandman, zofie@pointpeople.seeller 070-815 80 91.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Larson
Tina Tropp Jerresand