OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande mål är Ett gott liv i en hållbar kommun och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar.
Vår reception innehar en viktig och serviceinriktad funktion i vår kommun och ansvarar bland annat för telefonin och fungerar också som turistbyrå. Nu finns en tillsvidareanställning möjlig för rätt person och kompetens. Vi erbjuder ett arbete i en liten organisation, där du får möjlighet att utvecklas och utmanas i din roll som receptionsmedarbetare med telefoniansvar. Här får du bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer.
Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
I Aneby kommun är beslutsvägarna ofta korta men bredden på arbetsuppgifter större. I uppdraget som receptionsmedarbetare med ansvar för telefonin ingår att ta emot besökare/ turister vid receptionsdisken och guida dem rätt samt svara i telefon och förmedla samtal via växelsystemet Trio. Andra arbetsuppgifter så som att hantera viss försäljning och kommunens post internt/ externt, lämna ut beställda nycklar och skicka/ förmedla inkomna paket till medarbetare, hantera fakturor, beställa kontorsmaterial m.m. samt tex att administrera tjänste-ID ingår också.
I uppdraget ligger ansvar för telefonin vilket innebär ett utvecklings- och systemansvar för växelsystemet, viss support kopplat till telefoni och iPads, köpa in/ reklamera/ återvinna telefoner och tillbehör, beställa mobilabonnemang och kopplingar m.m. Under året kommer telefoniplattformen att bytas ut, du kommer att ha en viktig roll i arbetet med att implementera det nya systemet samt att utveckla detsamma.
KVALIFIKATIONER
För att trivas hos oss ser vi att du är en person som tycker om att ta ansvar och drivs av att vara flexibel och har initiativförmåga. Du är utåtriktad och har en positiv inställning till att arbeta med digitala verktyg. Du behöver känna dig bekväm i såväl det svenska som engelska språket i både tal och skrift. Kan du flera språk är det meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll tidigare.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Marianne Gustafsson
0380-46217
Arbetsledare kök Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Kommunikationschef Torbjörn Sundbrandt
0380-46218
Upphandlingschef Johanna Evegren
0380 46 300
HR Controller Erik Havemose
0380-46 100
Avdelningschef Kommunstödsavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
HR Controller Erik Havemose
0380 46 214
Avdelningschef Kommunserviceavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
Chef Kostenheten Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Avdelningschef kommunserviceavdelningen KSA Marianne Cederqvist
0380-462 73