Receptionist med webbintresse till kommunledningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter. Kommunikationerna mellan Åtvidaberg och Linköping är mycket goda med expressbussar och tåg som avgår varje halvtimma på morgonen och kvällen, vilket underlättar pendling.
 

I Åtvidabergs kommun är vi drygt 700 medarbetare inom en mängd olika professioner som arbetar för att våra kunder - kommuninvånarna ska få god service. Inom kommunens organisation finns förvaltningarna Barn- och utbildning, Vård- och omsorg, Samhällsbyggnad och Kommunledning. Vi söker nu en receptionist. Tjänsten ingår i kommunledningsförvaltningen tillsammans med kansliet och kommunens stabsfunktioner.

 

 

Arbetsuppgifter

Som receptionist är du kommunens ansikte utåt och tar emot våra besökare till kommunhuset. Du ansvarar för växeln och tar emot inkommande samtal och förmedlar kontakt till våra verksamheter och besvarar samtal. Kommunen kommer framöver att införa ett nytt intranät och du kommer att medverka vid uppbyggnaden och kommer sedan att ansvara för publicering och uppdatering av information på intranätet. För den som har lämplig kompetens och intresse kan det även finnas möjlighet att vara behjälplig vid skapande av information för intranätet. I tjänsten ingår övriga förekommande arbetsuppgifter i en reception samt vissa administrativa arbetsuppgifter.

 

 

För att lyckas i rollen som receptionist

är du serviceinriktad, tillmötesgående och har lätt för att skapa kontakt med nya människor. Du är noggrann och strukturerad och kan arbeta självständigt. Det krävs att du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt och är flexibel. Du har mycket god datorvana och är van att arbete i olika system och att lära dig nya. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

 

 

Vi söker dig som

har examen från gymnasieutbildning eller KY-utbildning inom handel/administration, hotell- eller turism eller motsvarande serviceutbildning. Erfarenhet av arbete i reception samt av arbete med intranät är meriterande. Du har god förmåga att kommunicera på engelska.

 

 

Tjänsten är tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

 

 

Mer information

Andreas Capilla, kommunchef                     0120-833 08, 0703-92 44 10     

E-post:  andreas.capilla@atvidaberg.se

 

Fackliga representanter                            0120-830 00 (vxl)

 

 

Välkommen med din ansökan

senast den 7 januari 2014. Betyg och intyg tas med vid en eventuell intervju.
I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese  Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda  Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria  Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åtvidaberg kommun Åtvidaberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 december 2013

Besöksadress

Adelswärdsgatan 7 Åtvidaberg
None

Postadress

Box 206
Åtvidaberg, 59725

Liknande jobb