OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
Arbetsbeskrivning
Arbetet som receptionist innebär att vara något av en spindel i nätet på avdelningen. Du tar emot de inkommande samtalen både internt och externt och styr dessa vidare. Du är sektionsledarna behjälplig med bokning och registrering av patienter från väntelista.
Du har huvudansvaret för beställning av tvätt, livsmedel och förrådsartiklar på avdelningen. Du tar hand om avdelningens inkommande post samt uppackning av beställda varor. Dina arbetsuppgifter innefattar också att vara behjälplig vid säng- och rullstolstransporter av patienter till undersökningar på andra enheter. I jobbet ingår också att hålla ordning och reda kring receptionen och i förrådsutrymmen.
Vi söker dig som är serviceinriktad och har lätt att samarbeta eftersom du i många fall är avdelningens ansikte utåt. Datorvana är ett krav då en stor del av arbetet sker i våra datorsystem Take Care och Raindance.
Du bör också vara intresserad av utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet i receptionen förutsätter även att du är initiativrik och kan arbeta självständigt. Du har någon form av administrativ utbildning på gymnasienivå.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50