OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen - en modern kunskapsmyndighet
Länsstyrelsen i Västerbottens län är regeringens företrädare och därmed en samlande kraft i länet. "Vi gör hållbar utveckling möjlig i hela länet", lyder vår vision. Vi arbetar för en långsiktig ekonomisk, ekologisk och socialt hållbar utveckling och ett starkt näringsliv. Länsstyrelsen fungerar som länken mellan den nationella, regionala och lokala nivån och verkar i denna roll för att nationella mål får genomslag i länet och att olika samhällsintressen samordnas. En stor del av våra uppdrag utför vi i nära samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare.
Allt vårt arbete genomsyras av den statliga värdegrunden och dess sex grundläggande principer: demokrati, legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt, effektivitet och service. Vårt arbets- och förhållningssätt har dessutom tre ytterligare kännetecken som är vägledande för hur våra medarbetare förväntas ta sig an sitt uppdrag: vi ska vara samarbetsinriktade, lärande och kollegiala.
Länsstyrelsen eftersträvar att vara en modern och attraktiv arbetsgivare där det ska vara möjligt att kombinera kvalificerade och stimulerande arbetsuppgifter med en livssituation i balans. Vi vill därför utöver din lön kunna erbjuda dig bra förmåner och villkor. Vi har en flexibel syn på arbete, och ger långtgående möjligheter - där verksamheten tillåter - att kombinera arbete på kontoret med distansarbete. Länsstyrelsen har för närvarande cirka 300 medarbetare och landshövdingen är myndighetschef.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med service och att vara en stödjande administrativ resurs för hela myndigheten. Du kommer att fördela din tid mellan länsstyrelsens reception och att vara ett administrativt stöd i olika funktioner.
Som receptionist kommer du att vara den första som länsstyrelsens besökare och medarbetare möter. Du kommer att vara med att utveckla receptionen som servicefunktion och ge service till våra besökare och medarbetare. Arbetet är mångfacetterat och innebär bland annat att du tar emot besökare, ansvarar för vårt besökssystem och tar emot frågor från medarbetare och allmänhet.
Vidare ansvarar du för administration kring möten och konferenser, hjälper till med inköp och beställningar samt diverse enklare kontroller inom ekonomiområdet.
Även andra arbetsuppgifter inom service och administration kan bli aktuella.
Du kommer att tillhöra servicegruppen inom enheten för Verksamhetsstöd, en enhet med cirka 40 medarbetare som tillsammans ansvarar för myndighetens stödfunktioner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• ett stort intresse av att arbeta med service och administration samt att möta människor
• ett positivt förhållningssätt med ambitionen att alltid hålla en hög servicenivå
• förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter
• genomförd gymnasieutbildning
• minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete och intern service, till exempel som receptionist, sekreterare, arbete inom kundservice eller kundsupport
• mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika typer av IT-baserade verktyg, till exempel Microsoft Officepaketet
• mycket god förmåga att kommunicera vårdat, enkelt och begripligt både muntligt och skriftligt på svenska.
Som person är du serviceinriktad och har lätt för att bygga goda relationer. Du tycker om att träffa människor och vill alltid leverera en hög servicenivå. Du är självgående och kan fatta egna beslut. Vidare är du noggrann, passar alltid tider och är strukturerad samtidigt som du är flexibel och klarar av att periodvis ha ett högt flöde av arbetsuppgifter.
Arbetsprov från liknande arbetsuppgifter kan bli aktuellt.
Länsstyrelsen fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten för tjänsten.
ÖVRIGT
Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet som är fri från all diskriminering.
Vid denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler.
Observera att en tjänsteansökning är en inkommen handling och kan därmed inte behandlas konfidentiellt.
Ange ditt löneanspråk.
så här behandlar vi dina personuppgifter, www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Då Länsstyrelsen är både regional krishanterings- och totalförsvarsmyndighet kan du i händelse av samhällskris eller krig få arbeta med andra uppgifter än dem du anställts för inom ramen för myndighetens kris- eller krigsorganisation.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Maria Hanell
010-225 43 01
Säkerhetschef/verksamhetsledare Barbro Walleij
010-225 42 26