OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som vill jobba hos vår kund som receptionist och backoffice. Framtiden är ett konsultföretag.Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier.Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag.Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering.På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Vår kund är ett företag som erbjuder rådgivning, utbildning och utveckling till företag, organisationer och enskilda personer inom följande verksamhetsområden: Lantbruk, landsbygdsutveckling, kansliservice, mat och kost och trädgård.Företagets rådgivning är obunden och baserad på kompetens, praktisk erfarenhet och egen försöksverksamhet. Arbetsuppgifter och omfattning: Receptionen är det första kunder, samarbetspartners och intressenter kommer i kontakt med.Inkommande och utgående information hanteras i receptionen, likaså vidarebefordring av kontakter.Företagets reception fungerar idag som just reception men dessutom hanteras arbetsuppgifter som mer är kopplade mot backoffice.Du kommer att understödja receptionen vid arbetstoppar och sjukdom.De vanligaste arbetsuppgifterna består av att svara i telefon, vidarebefordra kontakter, hantera utskick och hantera kontakter med kunder och samarbetspartners.I vissa situationer kan det även bli aktuellt att hjälpa till med enklare ekonomiska uppgifter, löpande bokföring etc.Uppdraget är ett föräldravikariat, bedömningen av arbetets omfattning är att du kommer att jobba i genomsnitt en dag i veckan.Ibland kan det dock bli så att du jobbar flera dagar i sträck.Detta uppdrag skulle kunna tänkas passa perfekt för en student. Du kommer på plats att introduceras i de olika momenten och det finns även arbetsbeskrivningar att tillgå.Skallkrav: Du som söker har goda datakunskaper och då främst inom officepaketet. Meriterande krav: Kunskaper i företagsekonomi är meriterande, liksom erfarenhet/kunskap i VISMA CRM och/eller VISMA Controll. Övriga krav: Körkort och bil är ett krav.Arbetsplatsen ligger ca 2 mil från Karlstad. Personliga egenskaper: Du som söker är en noggrann och prestigelös person och då du kommer att vara företagets ansikte utåt är ett kundvänligt bemötande mycket viktigt.Det är också viktigt att du har flexibiliteten att kunna gå in och arbeta med kort varsel (ca en dag). Kommun: Karlstads kommun Tillträde: Snarast Ansökan senast: 2007-05-01 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?För att söka denna tjänst gå in på vår hemsida www.framab.se och registrera dig.Genom att registrera dig så kommer du kontinuerligt att få spännande jobberbjudanden via e-post. Tel.