OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlstads Bostads AB äger och förvaltar cirka 7 500 lägenheter och lokaler i Karlstad. Vi är cirka 120 medarbetare som arbetar efter visionen ”Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna”. Förutom professionalism, delaktighet och engagemang värdesätter vi jämställdhet och mångfald och de kvaliteter det tillför arbetslivet. Karlstads Bostads AB:s avdelning verksamhetsstöd har idag 9 medarbetare fördelade på ekonomi, IT, verksamhetsutveckling, administration samt arkiv och diarie.
Letar du efter ett jobb där du ständigt får lära dig nytt och utvecklas? Då kan det här vara något för dig.
Rollen:
I rollen som receptionist och kontorsvärd hos KBAB kommer du att få arbeta brett med administrativa och stödjande arbetsuppgifter. Du kommer att leverera lednings- och verksamhetsstöd på operativ nivå och ansvara för kontorsservice på KBABs centralkontor.
Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är receptionsarbete med mottagande av kunder och leveranser samt administrativa uppgifter såsom styrelseadministration. I dessa ingår sammanhållande för styrelsehandlingar, utskick, protokoll, diarieföring och beslut m.m. Du kommer också att få arbeta med kontorsservice där det ingår att se till att gemensamma utrymmen är i ordning och göra beställningar av kontorsmaterial, städmaterial, fika samt hantera lättare inköp. Det är även en stödjande roll där du kommer vara behjälplig med hantering av arkivfrågor samt stödja logistiska delar av verksamhetens arrangerade gemensamma möten för bolaget, styrelsen, HK eller avdelningar/enheter.
Kvalifikationer:
• Gymnasial utbildning, gärna med kompletterande eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration.
• Erfarenhet av arbete med kundkontakt.
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av arbete i digitala system samt goda digitala kunskaper.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
• Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet.
• B-Körkort.
För att trivas i rollen ser vi gärna att du är en strukturerad och noggrann person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt identifierar, hanterar och följer upp detaljer i arbetet. Du är en kommunikativ, flexibel och självgående person som anpassar kommunikationen till situation och mottagare, agerar prestigelöst i samband med förändringar samt styr självständigt ditt arbete vad gäller att prestera resultat och välja arbetsmetod. Du är även samarbetsvillig person som uppmärksammar andras synpunkter och kompetens samt ger dem utrymme i gruppen.
Låter det här som något som skulle passa dig? Ansök redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan därav komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Övrigt:
Det här är ett tidsbegränsat bemanningsuppdrag på heltid med start omgående som sträcker sig till och med 30/4-2023. Du anställs som konsult via Qtym men arbetar på uppdrag hos KBAB. Det finns även möjlighet till förlängning av uppdraget.
Placering: Karlstad.
Sista ansökningsdag: 28 januari 2023.
Vid frågor kontakta bemanningsansvarig Felicia Olsson, 070-5668877 alternativt felicia.olsson@qtym.se
Varmt välkommen med din ansökan!