Receptionist och servicekoordinator till Axis

Receptionist och servicekoordinator till Axis

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Detta är en tjänst för dig som vill vara med och bygga upp Axis nya Stockholmskontor och göra det till en attraktiv och välfungerande arbetsplats. Här lägger du grunden för att kontoret på ett dynamiskt sätt kan växa och på sikt välkomna flera nya medarbetare. I denna roll arbetar du med både de administrativa processerna som bidrar till smidiga och effektiva kontorslösningar samt med servicerelaterade frågor och trivselskapande. Dina ansvarsområden sträcker sig från ett välkomnande första intryck till en professionell nivå av kontorssupport för dina kollegor och besökare. För att möta även framtida behov innebär din roll också utveckling av serviceleveransen – ”Think big!” - på ett proaktivt och framåtblickande sätt.
Detta får du stöd i av ett härligt team av serviceälskande kollegor, fördelade över Axis två andra kontor i Sverige som gemensamt jobbar för att tillhandahålla en hög nivå av service och en professionell och trivsam arbetsmiljö. Rollen ställer höga krav på att kunna balansera mellan enastående service gentemot alla du möter och förmågan att självständigt agera på behov och frågeställningar.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Bemanna receptionen och ta hand om såväl besökare som medarbetare
Hantera passerkort, besökskort och fotografering
Post- och fakturahantering samt bud
Beställningar och inköp av kontors-/förbrukningsmaterial och catering
Planering inför event och kontorsaktiviteter som morgonfikat/AWs
Fakturahantering och leverantörskontakt
Registrera och följa upp felanmälningar
Ansvara för konferensrum samt ronderingar/påfyllningar på kontoret
Informera kontoret via nyhetsbrev och intranät
Sedvanliga administrativa och servicerelaterade uppgifter

Vem är du? Vi tror att du är en erfaren servicestjärna som brinner för det personliga mötet och har viss administrativ know-how sedan tidigare. Du är proaktiv och lösningsorienterad i ditt arbetssätt och när det uppstår nya behov är du den första som tar action. Helt enligt mottot att ligga steget före lämnar du inget åt slumpen och gillar att ta tag i de dagliga utmaningarna.
Du vet att kontorsrelaterad service kräver flexibiltet och prestigelöshet och är duktig på att prioritera och organisera din tid. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta varierat samt är engagerad i att äga dina ansvarområden. För att möta och lägga förväntningar rätt tror vi att du är bra på att kommunicera och upprätthålla goda relationer med kollegor och leverantörer.
Tillsammans med Axis befinner vi oss i en spännande utvecklingsfas och letar efter en person som vill vara med på denna resa och bidra med energi och input.
Om Axis Communications
Axis bidrar till en smartare och tryggare värld genom att utveckla lösningar för ökad säkerhet och effektivare affärsverksamhet. Som branschledande nätverksteknikföretag erbjuder Axis lösningar inom videoövervakning, passersystem, intercom och ljudsystem. Axis har runt 4 000 engagerade medarbetare i mer än 50 länder och samarbetar med partner inom teknik och systemintegration från hela världen för att leverera kundanpassade lösningar. Axis grundades 1984 och har sitt huvudkontor i Lund.
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att föra vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss.
Krav för tjänsten:
Erfarenhet av arbete i en likande roll/service
Något års administrativt arbete
Goda kunskaper i Office-paketet
Talar flytande svenska och engelska
Avslutad gymnasieexamen

Anställningen Sysselsättningsgrad: 50% med ambitionen att bli en heltidstjänst under 2025 Start: Omgående Arbetstider: måndag-fredag cirka 08:00-12:00
Du är anställd hos oss på Middlepoint och jobbar på Axis nya kontor på Kungsholmen.
Vi tar bakgrundskontroller på slutkandidater innan eventuell anställning.

Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.
Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.
Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:
http://instagram.com/middlepoi...
Vännerna på Middlepoint!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Klevedalen

Josefin Lavold

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Middlepoint
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2024
  • Ansök senast: 10 oktober 2024

Besöksadress

Norrlandsgatan 23, Stockholm
None

Postadress

Norrlandsgatan 23
Stockholm, 11143

Liknande jobb


30 november 2024

29 november 2024

29 november 2024