OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren receptionist med hög känsla för service som tar hand om besökarna och ger de ett gott första intryck? Är du stresstålig, social och lyhörd? Välkommen in med din ansökan!
Vår kund är en diversifierad verksamhet med drygt 30 olika regeringsuppdrag. De förvaltar drygt 170 miljarder kronor åt mer än 400 kunder och effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att ingå ramavtal, vi auktoriserar tolkar och för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Myndigheten består av ca 270 anställda i Stockholm och Karlstad. I ledningsgruppen ingår generaldirektören, fem funktionschefer och fyra avdelningschefer. Därutöver finns ca 30 enhets- och sektionschefer.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är att:
• ge informationsservice till kunder och medarbetare via telefon och elektroniskt
• ta emot besökare och bud under kontorstid
• vara behjälplig med myndighetens behov av service (exempelvis inom bokning, kopiering, inköp eller registrering)
• arbete med myndighetens telefonservice (t.ex. koppla samtal, flytta anknytningar osv.)
• arbete med myndighetens telefonservice/växel, besvara och förmedla inkommande och utgående samtal, lägga in ny information i växelns minnesfunktion.
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad med fokus på kunden, d.v.s. besökande och myndighetens medarbetare, med ett professionellt förhållningssätt. Du är noggrann, ansvarstagande och tycker om att arbeta med såväl administrativa arbetsuppgifter som med människor. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i nära samarbete med ordinarie receptionist. För att vara kvalificerad för tjänsten har du även:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• ha erfarenhet av att använda datoriserade telefonväxlar eller hänvisningssystem i minst tre (3) månader under de senaste tre åren, eller i två (2) år under de senaste 8 åren.
Det är meriterande om du har erfarenhet av molnbaserad telefonväxel och erfarenhet av receptionsarbete inom offentlig sektor, samt erfarenhet av enklare inköpsarbete.
Referens/intyg ska bifogas med ansökan.
Du erbjuds
Du erbjuds en roll som receptionist via oss hos vår kund i Stockholm City/Gamla stan. Du erbjuds en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid 100% (arbetstid 8–17 vardagar) och förväntas att påbörjas 3 januari 2022. Omfattningen är heltid. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52