OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Patientservice är en del i Region Västerbottens serviceverksamhet vars uppdrag är att erbjuda och utveckla värdeskapande servicetjänster med fokus på ständiga förbättringar för ökad kundnytta. Här skapas förutsättningar för vården att fokusera på sina arbetsuppgifter och vi är en viktig kugge i vårdflödet. Patientservice är en av fyra avdelningar inom Servicecenter som erbjuder och levererar värdeskapande servicetjänster till regionens medarbetare, patienter och medborgare. Genom hög tillgänglighet, effektiva processer och bemötande i världsklass skapar vi förutsättningar för en god upplevelse av oss som både vårdgivare och arbetsgivare. Patientservice omfattar centralreceptionen, information- och konferensservice, entrévärdar (entréservice) och patienttransport.
Du kommer ingå i ett engagerat team där du får möjlighet att bidra i utvecklingen av våra egna arbetssätt och processer. Du kommer också ha stora möjligheter till kompetensutveckling och lärande i vardagen då du som medarbetare hos oss kommer att arbeta med flera av de olika uppgifter som avdelningen Patientservice utför.
ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du är den som välkomnar och tar emot patienter inför deras mottagningsbesök, registrerar dessa, tar betalt, hanterar frikort, sköter kassaredovisning i centralreceptionen.
Som entrévärd ingår du i ett team av serviceinriktade medarbetare. I arbetet ingår att möta upp patienter och besökare i entrén och bland annat hjälpa till med vägbeskrivningar samt transportera/ledsaga dem till och från sjukhusets alla avdelningar vilket kan bli långa sträckor varje dag och därmed fysiskt påfrestande. Som entrévärd är du även ansvarig för att se till att det finns rullstolar för allmänheten på plats där de behövs.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen vill vi att du har några års erfarenhet från kund- och serviceorienterad verksamhet. Vi vill att du har erfarenhet från arbete i kassa, större reception eller kundtjänst. Erfarenhet från någon form av värdskap är meriterande. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Dator kommer att vara ett dina främsta arbetsverktyg varför du behöver ha god vana av datoriserade system gärna från NCS Cross.
För att trivas i jobbet måste du vara flexibel och ha en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Att ge service i världsklass är för dig en självklarhet. Du har god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt och ta egna initiativ och eget ansvar. Då arbetet innebär många olika kontakter med människor krävs att du kan anpassa ditt beteende efter den person du i stunden har framför dig. Då arbetet stundtals är fysiskt krävande behöver du ha god fysik.
Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.