Arbetsbeskrivning
Är du en person som gillar att ha många bollar i luften, samtidigt som du är noggrann och prestigelös?
PwC söker nu en receptionist på deltid till deras kontor i Kristianstad!
Om tjänsten
I tjänsten som receptionist kommer du att stötta upp i receptionen på PwC:s kontor i Kristianstad. Som receptionist kommer du besitta en koordinerande roll där du utgör en viktig stödfunktion för företaget. Du ger service till kollegorna på kontoret genom att utföra administrativa uppgifter såsom att genomföra bokningar och beställningar, kopiering och posthantering.
Du bemannar receptionen där du på ett professionellt och trevligt sätt tar emot kunder och andra besökare. Därtill stöttar du även upp i köket med exempelvis servering och dylikt. Enklare ekonomiuppgifter så som fakturahantering kan också förekomma.
Du kommer ingå ett team som tillhör region syd och kommer därmed ha flera kollegor på andra orter som stöttar upp varandra vid behov. Du rapporterar direkt till Facility Manager på PwC.
I din roll som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Stöttning till den interna verksamheten med diverse administrativa uppgifter, som exempelvis bokningar och beställningar
• Bemötande av kunder och besökare via personligt möte samt telefon och mail
• Hantering av konferens- och möteslokaler
• Ansvar för gemensamt kök och servering av fikor m.m.
Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag med start omgående och förväntas att pågå i minst 2 månader. Det kan finnas möjlighet till förlängning. Omfattning av antal arbetstimmar kan variera efter behov, samt utvärderas under hög- och lågsäsong.
Om dig
Vi söker en social och driven person som inte räds för att knyta nya kontakter och brinner för servicerollen. Din roll är värdefull för att verksamhetens dagliga arbete ska flyta på smidigt. Du värdesätter ett professionellt bemötande i alla kontaktytor, såväl internt som gentemot besökare. PwC är en internationell arbetsplats och du kommunicerar därmed obehindrat på både svenska och engelska.
Du är prestigelös, anpassningsbar och löser enkelt de uppgifter som kommer till dig. Du har inga problem med att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom serviceinriktat arbete samt gärna inom någon form utav administrativt arbete.
Viktigt för tjänsten är:
• Serviceinriktad personlighet
• Du trivs med ett självständigt arbete som innebär mycket eget ansvar
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
• God dator- och systemvana
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning, med 2 800 medarbetare runt om i landet.
Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Våra 24 000 kunder är såväl globala som svenska företag och organisationer i alla storlekar samt verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi vägleder våra kunder och hjälper dem att uppnå sina mål, oavsett vilken fas deras verksamhet befinner sig i.
PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC, som har 328 000 medarbetare i 152 länder. Det ger oss möjlighet att dela kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans utveckla hållbara lösningar för våra kunder.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Elin Stenbacka via elin.stenbacka@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Tjänsten förväntas att tillsättas omgående och intervjuer sker löpande, så vänta därför inte med din ansökan!
Sökord
Adecco. PwC. Receptionist. Service. Skåne. Kristianstad. Extrajobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147