OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!
Om företaget
Vi söker nu en erfaren receptionist för heltidstjänst på ett företag strax utanför Göteborg. Företaget avbetar med produktion och är ett välkänt varumärke inom sin bransch.
Tjänsten startar under v.34 och ingår till en början i vår konsultverksamhet, vilket innebär att anställningen är hos Söder & Co och arbetet sker ute hos vår kund.
För rätt person sker, efter en period om 4-6 månader, ett övertagande och anställning hos vår kund.
Arbetet utförs vardagar under kontorstid.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som receptionist fungerar du som vår kunds ansikte utåt. Du kommer bland annat att ta emot besökare, hantera växeltelefoni, handha företagets interna telefoniavtal och både ge god extern- och internservice. Du kommer även att hjälpa till med administration och vissa ekonomiska uppgifter som exempelvis fakturahantering. Eventuellt ingår även visst personalansvar i rollen.
Vi tror att du har lätt för att skapa kontakt med nya människor. Du är även noggrann och gillar att ha ordning och reda runt omkring dig. Eftersom du kommer arbeta självständigt är det viktigt att du är självgående när du arbetar. Du har tidigare erfarenhet av receptionistyrket och förstår vikten av att se, ge och le i mötet med människor.
Din profil
Du är lösningsorienterad, har hög servicekänsla och hjälper gärna till där det behövs. Du är en van datoranvändare och hanterar Officepaketet obehindrat. Av vikt är även att du talar och skriver svenska obehindrat samt kan formulera dig väl och professionellt.
Eftersom tjänsten innehåller vissa administrativa- och ekonomiska uppgifter är det mycket meriterande om du har erfarenhet och/eller utbildning i detta sedan tidigare.
Sista ansökningsdag är 2016-07-25. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna redan idag! Uppdragen ingår i vår uthyrningsverksamhet. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co. men arbeta ute hos vår kund.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Berggren eller Marlene Sandblom.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niklas Ekeblad
0733-434111
Lina Friberg
0760-502057
Lina Friberg
0760-50 20 57
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Eric Öberg
Alexandra Ny
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Lina Friberg
Niklas Ekeblad