Receptionist sökes i Stockholm!

Receptionist sökes i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Har du ett par års erfarenhet som receptionist? Har du goda språkkunskaper inom både svenska och engelska? Om du även är en ansvarstagande, driven och serviceinriktad person så läs vidare – det kan vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker en Receptionist för uppdrag hos vår kund, ett globalt företag som verkar för kollektivtrafik i världsklass. Här arbetar man i en framtidsbransch med viljan att bidra till ett hållbart samhälle genom en förbättrad och utvecklad kollektivtrafik. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som receptionist sköter du sedvanliga arbetsuppgifter som dyker upp i en reception. Du tar emot och välkomnar gäster samt finns behjälplig för personalen på huvudkontoret. Då du är ansiktet utåt för företaget så förväntas du bemöta besökare med ett glatt humör och viljan att ge allra bästa möjliga service. Vid behov kan du även ställa upp som backup till VD-assistenten – ingen dag är den andra lik! Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter även:
Posthantering, inkommande och utgående samt hänvisa vidare till rätt person i vissa fall
Beställning av kontorsmaterial och städmaterial
Felanmälningar i huset
Nyckelhantering för fastigheten och beställning av nya nycklar samt passerkort
Telefonhantering/uppdatering av telefonlistor
Renhållning av konferensrum

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som receptionist tror vi att du är en utåtriktad, social och representativ person. Du är serviceorienterad och har lätt för att kommunicera med olika typer av människor, även på engelska. Du ser vad som behövs göras, tar egna initiativ och vet hur du behöver prioritera ditt arbete. Vidare ser vi att du är bra på att samarbeta, vill bidra till ett positivt arbetsklimat och gärna sätter upp egna mål och rutiner, för att nå dit du vill.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Ett par års erfarenhet som receptionist
God vana vid att använda IT-stöd
Goda kunskaper av Windowsmiljö, Outlook, Word, Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag via Perido, sedan god möjlighet överrekrytering hos kund. Tillträde 2021-12-27.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32810 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 5 januari 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


27 november 2024