Receptionist sökes i Stockholm! -80%

Receptionist sökes i Stockholm! -80%

Arbetsbeskrivning

Har du ett par års erfarenhet som receptionist? Har du goda språkkunskaper inom både svenska och engelska? Om du även är en ansvarstagande, driven och serviceinriktad person så läs vidare – det kan vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker en Receptionist för uppdrag hos vår kund, ett globalt företag som verkar för kollektivtrafik i världsklass. Här arbetar man i en framtidsbransch med viljan att bidra till ett hållbart samhälle genom en förbättrad och utvecklad kollektivtrafik. Dina arbetstider är 09:00 - 16:00. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som receptionist sköter du sedvanliga arbetsuppgifter som dyker upp i en reception. Du tar emot och välkomnar gäster samt finns behjälplig för personalen på huvudkontoret. Då du är ansiktet utåt för företaget så förväntas du bemöta besökare med ett glatt humör och viljan att ge allra bästa möjliga service. Vid behov kan du även ställa upp som backup till VD-assistenten – ingen dag är den andra lik! Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter även:
Posthantering, inkommande och utgående samt hänvisa vidare till rätt person i vissa fall
Beställning av kontorsmaterial och städmaterial
Felanmälningar i huset
Nyckelhantering för fastigheten och beställning av nya nycklar samt passerkort
Telefonhantering/uppdatering av telefonlistor
Renhållning av konferensrum

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som receptionist tror vi att du är en utåtriktad, social och representativ person. Du är serviceorienterad och har lätt för att kommunicera med olika typer av människor, även på engelska. Du ser vad som behövs göras, tar egna initiativ och vet hur du behöver prioritera ditt arbete. Vidare ser vi att du är bra på att samarbeta, vill bidra till ett positivt arbetsklimat och gärna sätter upp egna mål och rutiner, för att nå dit du vill.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet som receptionist
God vana vid att använda IT-stöd
Goda kunskaper av Windowsmiljö, Outlook, Word, Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Deltid på 80%, tillsvidareanställning hos kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33734 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024