OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en förmåga att bemöta olika typer av människor på ett professionellt sätt? Är du alltid uppmärksam på ifall någon i din omgivning behöver hjälp? Om du även gärna håller ordning och reda omkring dig och gärna tar egna initiativ så läs vidare – det kan vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en receptionist till vår kund, ett spännande bolag som är verksamma inom media, kommunikation och marknadsföring. Här välkomnas du till ett nytänkande och engagerat bolag med framåtanda. Du bemannar receptionen mellan 08:30-14:00. Tjänsten är placerad på kundens trevliga kontor i hjärtat av Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll är service i stort fokus då du kommer att vara företagets ansikte utåt. Som receptionist innefattar dina arbetsuppgifter i första hand att ta emot och välkomna besökare och kunder och att hålla receptionen, konferensrum och övriga kontoret snyggt och representativ. Förutom det ingår uppgifter så som:
post- och budhantering
telefon- och mailkontakt.
Du kommer även att vara behjälplig mot dina närmsta kollegor och på kontoret. Detta kan variera stort från dag till dag men innebär exempelvis att:
vara behjälplig med administrativa uppgifter
köpa in kontorsmaterial och livsmedel
kontakt med leverantörer och administrera bokningar
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Receptionist ser vi att du är en kommunikativ person som brinner för att ge bästa tänkbara service. Du är social, utåtriktad och får energi av att möta andra människor. Du kan hantera olika typer av arbetsuppgifter samtidigt och ser inget hinder med det. Vidare tror vi även att du är en självgående och strukturerad person som har god förmåga att samarbeta med andra.
Visst låter detta som en spännande tjänst? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Avslutad gymnasial utbildning
Tidigare erfarenhet av ett tempofyllt serviceyrke
Goda kunskaper inom MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Plus i kanten:
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som receptionist
Omfattning och tillträde
Deltid med möjlighet till heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde 2021-09-27.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32535 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.