Receptionist sökes till IHM Business School

Receptionist sökes till IHM Business School

Arbetsbeskrivning

Om företaget
IHM Business School är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM. Vi tror att människor och företag växer genom ett livslångt lärande. Därför utvecklar IHM företag och människor i näringslivets alla faser, från grundläggande affärsmannaskap till framgångsrikt ledarskap. Vi kallar det Business In Progress.
IHM befinner sig mitt i ett näringsliv under ständig förändring. Som ledande affärsskola vet vi, att tiden som tillbringas i våra lokaler ska vara något utöver det vanliga. Här möts årligen tusentals människor i syfte att få nya kunskaper och utbyta erfarenheter. Det ska vara en plats som inbjuder till inspiration, utveckling och reflektion. Miljön och servicen är viktiga ingredienser för att deltagare och besökare skall trivas. IHMs reception är kärnan i verksamheten där kunden alltid står i fokus. Du finner oss på ihm.se


Dina arbetsuppgifter
Vi söker en serviceinriktad receptionist till IHM Business School i Göteborg. Som receptionist arbetar du i receptionen hos IHM och ansvarar för att ta emot besökare på ett varmt och professionellt sätt. Vidare kommer du att arbeta med administrativa och digitala delar i utbildningsverksamheten.

Du kommer exempelvis att:
• Välkomna och ta hand om besökare/kunder/lärare/elever,
• Hålla ordning i arbetsmiljön exempelvis genom att förbereda rum för konferens/lektionssalar, se till att det är snyggt och prydligt i receptionen och foajén, fylla på med material i olika rum etc.
• Internservice
• Ansvara för att rätt material kommer till rätt utbildningssal i rätt tid.
• Larma och låsa huset

Som receptionist arbetar du i ett växlande tempo i en öppen kontorsmiljö där du får visa dina goda egenskaper inom service och administration. Det är viktigt att du finner glädje i att ge service och gärna ligga steget före. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetstiden under augusti och september är måndag-torsdag kl.15:00-19:30 och fredagar kl. 07:30-17:30. Från oktober planerar vi att arbetstiderna ändras till kl11:30-19:30 mån-torsdag och fredagar kl12-17:30. Total tid 37,5 h per arbetsvecka.


Din profil
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning i grunden. Du har minst två års tidigare erfarenhet inom service och reception. Du är väl bevandrad i den digitala världen och har lätt för att arbeta i system och har goda kunskaper i Officepaketet. Du har inga problem att formulera dig i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Vi söker en noggrann och serviceinriktad person som har förmågan att ”se, ge och le”. Du har god initiativförmåga och har förmågan att se vad som behöver göras. Vidare har du god representativ förmåga samtidigt som du har en fallenhet för att få människor att trivas. Du är social, utåtriktad och bra på att hitta lösningar. Du fungerar utmärkt i såväl högt som lågt arbetstempo.

Ansökan
Ansök via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Anställningen inleds med en provanställning och ingår i uthyrningsverksamheten hos Söder & Co. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos IHM Business School.


För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Friberg 0760-50 20 57


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024