Receptionist sökes till Iyuno-SDI Group!

Receptionist sökes till Iyuno-SDI Group!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av rollen som receptionist och letar efter en ny tjänst på en spännande arbetsplats? Trivs du med kombinationen av administrativt arbete och kontakt med människor? Då kan det vara dig vi letar efter! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido letar efter en receptionist till vår kund, Iyuno-SDI Group, ett globalt företag som arbetar med dubbning, undertextning, översättning samt tillgänglighets- och mediaservice. De samarbetar med många välkända stora varumärken inom streaming/TV och media- och underhållningsindustrin i stort. Tjänsten är placerad på deras kontor som ligger ett stenkast från Stockholms centralstation.
Dina arbetsuppgifter
I den här ”spindeln-i-nätet”-rollen kommer du att vara ett ovärderligt stöd för företaget med alla de varierande och viktiga arbetsuppgifter du dagligen arbetar med. Tjänsten är bred och du kan generellt förvänta dig sedvanliga receptions-/adminuppgifter. Dessa är några av de viktigaste:
Låsa upp & larma av på morgonen
Ta emot besökare på ett glatt och professionellt sätt
Ha koll på besöksscheman för att med framförhållning veta vilka som ska komma, vilket projekt de ska jobba med samt var i lokalerna de ska infinna sig
Ha frilanskontrakt förberedda för signering
Administrera kontrakt och andra dokument samt följa upp i system
Se till att lokalerna är fräscha, trivsamma och representativa
Sköta beställning av kontorsmaterial och inköp till köket
Ansvara för receptions- samt kontraktsmejlen samt telefon
Övrigt för rollen liknande arbetsuppgifter som tillkommer

Dina egenskaper
Som receptionist står ett glatt och trevligt bemötande i fokus och du är därför en person som tycker om att arbeta med människor. Vi tror därför starkt på att du är en kommunikativ person som alltid ger bästa tänkbara service. Vidare trivs du utmärkt med att ha varierande uppgifter som ger dig den perfekta arbetsmixen om dagarna, vilket också ställer krav på att du kan samordna detta på ett lyckat sätt. Till sist tror vi självklart att du besitter den ack så viktiga förmågan att skapa och ordning och reda genom ditt noggranna sätt att arbeta på.
Vi tror att en väldigt rolig tjänst väntar, du ska känna dig varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
2–3 års arbetslivserfarenhet av liknande receptionistroll
Mycket goda kunskaper inom Officepaket och lätt för att lära dig nya IT-program
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska.

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32854 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2022
  • Ansök senast: 4 februari 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024