Receptionist sökes till myndighet!

Receptionist sökes till myndighet!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet från receptionistyrket? Trivs du med såväl administrativa uppgifter samt en tjänst där du ges stort ansvar i det egna beslutsfattandet? Läs gärna vidare för att se om detta är något för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar nu efter en skicklig och serviceminded Receptionist till vår kund som är en myndighet med placering i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I den här ”spindeln-i-nätet”-rollen kommer du att vara ett ovärderligt stöd för myndighetens anställda med alla de varierande uppgifter och viktiga arbetsuppgifter du dagligen arbetar med. Du kommer att arbeta själv i receptionen men ha ett nära samarbete med vaktmästaren som stöttar dig med olika uppgifter. Dessa är några av de mest frekvent förekommande:
För receptionstjänsten allmänna administrativa uppgifter
Ta emot samtal, besök och leveranser
Hjälpa till vid bokningar och ordna luncher/fika
Beställa förbrukningsvaror
Konferensservice – vara behjälplig inför samt bistå med enklare teknisk assistans
Övriga sedvanliga receptionssysslor

Dina egenskaper
Som receptionist står ett trevligt bemötande i fokus och du bör därför vara en person som tycker om att arbeta med människor. Vi tror därför starkt på att du är en kommunikativ person som brinner för att ge bästa tänkbara service. I anslutning till det är det också viktigt att du tror på dig själv och har lite skinn på näsan om det skulle behövas. Vidare trivs du utmärkt med administrativa och varierande arbetsuppgifter där du får vara med och påverka ditt arbete. Till sist tror vi självklart att du besitter den utmärkta förmågan att skapa och ordning och reda.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst ett års erfarenhet av receptions- och telefonväxeltjänst
Minst ett års erfarenhet av administrationsuppgifter
Erfarenhet av god konferensservice
God IT-kunskap och behärskar MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska

Meriterande:
Erfarenhet från tidigare roller med ansvar

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-01-31 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32455 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 18 juli 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


9 oktober 2024

4 oktober 2024

4 oktober 2024