Receptionist sökes till PwC Malmö

Receptionist sökes till PwC Malmö

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Rollen som receptionist innebär en heltidstjänst där du kommer bemanna PwC:s reception i Malmö. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att på ett professionellt och serviceinriktat sätt bemöta såväl interna som externa kontaktytor. Du blir företagets ansikte utåt och arbetar aktivt för att ge besökarna ett gott första intryck. Önskar du att arbeta brett med service och ha många bollar i luften har du sökt rätt tjänst.

Som receptionist arbetar du koordinerande och utgör en viktig stödfunktion för företaget. Utöver bemanning av receptionen kommer du att ansvara för administrativa göromål som exempelvis bokningar, beställningar och fakturahantering. Därtill kommer du att stötta upp med diverse till konferens, men även matsal vid behov. Du kommer ingå i ett prestigelöst och sammansvetsat team som hjälps åt där det behövs och som prioriterar vad som är viktigast här och nu. Teamet tillhör region syd, vilket innebär att du med fördel är flexibel och stöttar upp kollegor även på andra kontor då behov finns.

I din roll som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Bemötande av kunder och besökare via personligt mottagande samt över telefon och mail
• Diverse administrativa uppgifter som exempelvis bokningar och beställningar
• Hantering av konferens och möteslokaler
• Arbeta aktivt och lyhört för en jämn arbetsfördelning i teamet

 

Tjänsten som receptionist inleds med ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig 6 månader framåt. För rätt person förväntas tjänsten därefter övergå i en anställning direkt hos PwC.

Om dig
Vi söker en företagsam och driven person som inte räds för att knyta nya kontakter i en social roll. Du brinner för servicerollen och har ett professionellt bemötande i alla kontaktytor, såväl internt som externt. Då PwC är en internationell arbetsplats är det av vikt att du kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska.

Din roll är värdefull för att verksamhetens dagliga arbete ska flyta på smidigt och du har lätt för att se vad som behöver göras. Du är prestigelös, flexibel och löser enkelt de uppgifter som kommer till dig. Du har inga problem att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom serviceinriktat och någon form utav administrativt arbete. Du är trygg i dig själv, räds inte att fatta egna beslut och tar ägandeskap i ditt arbete.

Viktigt för tjänsten är:

• Serviceinriktad personlighet
• Trivs med ett självständigt arbete som innebär mycket eget ansvar
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift

 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om PwC

PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning, med 2 900 medarbetare runt om i landet.

Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Våra 35 000 kunder är såväl globala som svenska företag och organisationer i alla storlekar samt verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi vägleder våra kunder och hjälper dem att uppnå sina mål, oavsett vilken fas deras verksamhet befinner sig i.

PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC, som har 284 000 medarbetare i 155 länder. Det ger oss möjlighet att dela kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans utveckla hållbara lösningar för våra kunder.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Mimmi Svedin via mimmi.svedin@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco. PwC. Receptionist. Service. Skåne. Malmö.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Administrativ assistent - vikariat

Administrativ assistent - vikariat

3 januari 2025

26 november 2024