Receptionist, Solna

Arbetsbeskrivning

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som receptionist
innebär att du är Skatteverkets ansikte utåt och den första både externa och interna besökare möter. Förutom sedvanliga receptionistsysslor fungerar du också som sambandscentral för både besökare och personal. Det innebär bl.a. att du har hand om diverse beställningar och är behjälplig med utrustning och rumsbokningar. I arbetet förkommer även viss telefon- och posthantering.

I rollen som receptionist är det viktigt att du tycker om att ha direkt kontakt med människor, känner dig trygg i dig själv och kan ge ett vänligt bemötande under ibland stressiga förhållanden. Du bör även kunna ta egna initiativ när det finns mindre att göra. Vidare är du alert på din omgivning och har ett naturligt säkerhetstänk.

Arbetstiden är schemalagd mellan klockan 07:45-16:15.

Anställningen tillhör Internservice som är en del av den administrativa avdelningen. Placering för anställningen är Skatteverkets kontor i Solna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad 2- eller 3-årig gymnasial utbildning
• har flerårig, aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• är svensk medborgare
• har goda datorkunskaper
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• är flexibel, har en god initiativförmåga och är van vid att se vad som behöver göras
• har förmåga att bemöta besökare samt medarbetare på ett professionellt och serviceinriktat sätt
• tycker om att arbeta i ett högt tempo och kan hantera flera uppgifter parallellt
• har ett utvecklat säkerhetstänk och kan agera ansvarsfullt och strukturerat

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet som receptionist på en statlig myndighet, större företag eller organisation.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627). Vid anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövningen.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 oktober 2018

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024