OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kustbevakningen är en myndighet under Justitiedepartementet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi räddar, hjälper och övervakar.
Verksamheten omfattar bland annat miljöräddning, sjöräddning, brottsbekämpning, ordningshållning till sjöss samt tillsyn och kontroll. Genom nationellt och internationellt samarbete verkar myndigheten för en hållbar havsmiljö, ökad säkerhet till sjöss och för att minska gränsöverskridande brottslighet.
Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. För att arbeta här är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med vår värdegrund; helhetssyn, välvilja och engagemang.
Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.
Beskrivning
Kustbevakningen söker en receptionist/växeltelefonist, till Lokalförsörjningsenheten i Karlskrona som tillhör Materiel- och lokalförsörjningsavdelningen.
Materiel- och lokalförsörjningsavdelningens uppdrag är att skapa fysiska förutsättningar i form av materiel, service och lokaler för att Kustbevakningen som organisation ska kunna leverera operativ effekt.
Arbetsuppgifter
Arbetet som receptionist/växeltelefonist innebär att via telefon besvara och sortera inkommande samtal av varierande slag till rätt person/eller funktion inom myndigheten. Samtalen ska hanteras professionellt och med en hög grad av servicekänsla.
Du kommer att ingå i ett arbetslag som har till uppgift att ge stöd och service internt och externt, vilket innebär periodvis många arbetsuppgifter samtidigt. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat inköp av diverse kontorsmaterial samt fylla på förbrukningsmateriel i konferens- och skrivarrum. Dessutom att ansvara och förbereda för att ta emot besök, ansvara för bokning av gemensamma resurser så som konferensrum och videokonferenser och, vid behov, stödja mötesansvarige med olika arbetsuppgifter.
Du ska också hantera post, sköta enklare administration samt genomföra sedvanliga arbetsuppgifter i receptionen.
Kvalifikationer
Du har fyllt 18 år och har som lägst 3-årig gymnasieutbildning med godkända betyg. Du har erfarenhet av att arbeta i reception och/eller som telefonist och ska behärska telefonisystemet Inattend. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt kunskap/förståelse för Kustbevakningens organisation och struktur. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska samt god kunskap att arbeta i Windows Office miljö.
Som person är du engagerad, initiativtagande och har framförallt en positiv inställning. Det är också viktigt att du har lätt för att lära dig nya saker, har en hög känsla för service och kvalitet. Vidare har du en god förmåga att se till helheten och är van att arbeta lösningsorienterat. Då befattningen innebär många kontakter med andra människor, ställs det stora krav på god samarbetsförmåga och ett gott bemötande.
Delar av arbetet bedrivs dock enskilt och måste kunna genomföras under stort egenansvar. Arbetet medför en variation av arbetsuppgifter som kräver ordning och reda samt flexibilitet. Arbetsbelastningen är varierande och stundom intensivt varför ett visst mått av stresstålighet är viktigt.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Villkor
Anställningen är ett vikariat mellan v 25 och v 32. Annan tidsperiod kan bli aktuell.
För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.
Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.
Övrigt:
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Regionchef NO Kenneth Neijnes
070-609 00 74
Enhetschef Jonatan Tholin
0455-353486
Räddningstjänstchef Bernt Stedt
0455-35 34 53
Avdelningschef Henrik Jonsson
0455-353497
Enhetschef Anders Hjelmberg
0455- 353625
Sektionschef Fredrik Tyrén
Sektionschef Carolina Carlsson
Tf enhetschef Metodutveckling sjöövervakning Cecilia Stenér
0455-353504
Enhetschef Ulrica Carlson
Enhetschef Henrik Lindell
070 3269909